راه اندازی 11 اندیشکده در مجموعه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 11 اندیشکده در مجموعه بسیج اساتید دانشگاه آزاد سراسر کشور راه‌اندازی شده که این تعداد در سال 98 به 25 اندیشکده خواهد رسید.

سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌‌های علمی بسیج دانشگاه آزاد گفت: در سال گذشته، حدود 11 اندیشکده در مجموعه بسیج اساتید دانشگاه آزاد سراسر کشور راه اندازی شده که این اندیشکده‌ها در سال 98 به 25 اندیشکده خواهد رسید. برخی از کانون‌های ما پیشنهاداتی را در خصوص اندیشکده‌های جدید در حوزه‌های مختلف داشتند که به محض موافقت بسیج اساتید کشور فعالیت خود را شروع می‌‌کنند.

وی درباره فعالیت‌‌های بسیج اساتید در قالب کمک به حل مسائل جامعه افزود: در حال حاضر، کارگروه‌های ویژه علمی مسئله محور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داریم که متناسب با نیاز جامعه ورود می‌کنند. در سال گذشته هم بسته‌ای اقتصادی از طرف بسیج اساتید کل کشور به کارگزاران دولت پیشنهاد شد؛ اما زمانی که راهکارها را ارائه کردیم و ترتیب اثر داده نشد اقدام به مطالبه‌گری کردیم. یکی از مشکلاتی هم که امروز داریم عدم توجه به نظرات خبرگان نظام و انقلابیون است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث‌‌‌‌های علمی، معاونت علمی و پژوهشی ما در مجموعه بسیج اساتید به صورت جدی بحث انجمن‌های علمی را شروع کردند که نتیجه آن ایجاد 4 نشریه علمی و پژوهشی بوده و به این ترتیب، حداقل تحقیقات و کاووش‌‌های استادان بسیجی در قالب مقاله چاپ می‌شود.

هاشمی درباره نقش بسیج اساتید در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جدید یادآور شد: در سال 98، اولویت برنامه‌‌های ما تبیین گام دوم انقلاب با توجه به سخنان معظم رهبری است همچنین درصددیم کارگاه‌هایی در زمینه معرفت‌افزایی و گسترش دانش سیاسی برای استادان بسیجی ایجاد کنیم که هر کانون استانی ما یک برنامه معرفتی، سیاسی و دینی باید برگزار کند.

وی تاکید کرد: قطعا وقتی استادان ما مجهز شدند به معرفت سیاسی و دینی، بدون شک نقش اثرگذاری در انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل دانشجو خواهند داشت به این ترتیب، یک روشنگری اساسی اتفاق خواهد افتاد و اگر حدود نیمی از شانزده هزار و پانصد استاد بسیجی که در دانشگاه آزاد داریم در کارگاه‌های ما شرکت کنند این تعداد در هرترم تعداد زیادی دانشجو خواهند داشت که یک سیر انتقال مفاهیم انقلابی که به نفع جریان انقلاب و برای تبیین ارزش‌‌های انقلاب برای دانشجویان است رخ خواهد داد.

هاشمی متذکر شد: نگاه بسیج مبنی بر جذب حداکثری است و هنر بسیج اساتید در جذب است؛ اما در این راستا برای ایجاد این مجموعه بسیج اساتید در دانشگاه آزاد، استادان حاضر در این مجموعه را با توجه به معیار انقلابی بودن پذیرش کردیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: اندیشکده‌های حاضر در بسیج دانشگاه آزاد مسئله‌محور هستند و در واحدهای مختلف دانشگاهی به تناسب ماموریت محوری که هر یک از واحدها دارند اندیشکده‌ای را در برخی از واحدهای دانشگاهی ایجاد می‌کنیم که برای اجرا و احصای موضوعات مختلف کمک می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از زمان روی کار آمدن مدیریت انقلابی دکتر ولایتی توجه ویژه‌ای به بسیج اساتید دانشگاه آزاد شده و قبل از آن بسیج اساتید دانشگاه آزاد به صورت کانون‌‌های پراکنده در واحدهای مختلف وجود داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006244

وب گردی

وب گردی