شرکت «اس دی» هواوی را تحریم کرد

تحریم های آمریکا باعث شد که شرکت کارت های حافظه اس دی و میکرو اس دی عضویت هواوی را برای استفاده از محصولات خود لغو کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نظر می‌رسد اوضاع برای شرکت هواوی هر روز وخیم‌تر می‌شود. در آخرین موج تحریم‌های آمریکا، این شرکت از عضویت در «انجمن اس دی» (SD Association) منع شده است. این گروه تجاری مسئولیت تعیین استاندارد کارت‌های SD و میکرو SD را برعهده دارد.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت «انجمن اس دی»، اعضای آن در حوزه طراحی، توسعه یا تولید محصولاتی فعالیت می‌کنند که استانداردهای اس دی را به کار می‌برند. این محصولات شامل تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مشابهی هستند که از کارت‌های حافظه اس دی و میکرواس دی پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر شرکت‌هایی که در فهرست اعضای «انجمن اس دی» نیستند نمی‌توانند به طور رسمی دستگاه‌های مجهز به کارت حافظه اس دی یا میکرواس دی را تولید کنند و بفروشند.

این تغییر در وضعیت هواوی بدان معناست که شرکت مذکور نمی‌تواند با استفاده از برند رسمی SDA محصولات خود را عرضه کند. همچنین از این پس هواوی از دخالت در تعیین استانداردها منع خواهد شد.

«انجمن اس دی» نیز تأیید کرده که در راستای همخوانی با تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا عضویت هواوی را لغو کرده است. هفته گذشته وزارت بازرگانی آمریکا هواوی و ۷۰ شرکت زیرمجموعه آن را در فهرست سیاه خود قرار داد.

این درحالی است که هواوی اعلام کرده در حال حاضر مشتریانش همچنان می‌توانند از کارت‌های اس دی و میکرواس دی در محصولات این شرکت استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست این اقدام چه تأثیری روی دستگاه‌ها و موبایل‌های آتی این شرکت خواهد داشت. اما باید در نظر داشت که هواوی قصد دارد با استفاده از «کارت های حافظه نانو» ساخت خود، فرمت کارت‌های اس دی و میکرو اس دی را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006250

وب گردی

وب گردی