سامانه کتاب‌های علمی و تخصصی دانشگاه آزاد راه‌اندازی می شود/ ایجاد کریدور علم‌و‌فناوری

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه‌اندازی سامانه کتاب‌های علمی و تخصصی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است تا این سامانه در قالب بازاری بزرگ ایفای نقش کند و تولید، خرید و فروش کتاب‌ها در این سامانه انجام شود.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راه‌اندازی سامانه جامع خرید و فروش کتاب در این دانشگاه گفت: سازمان‌های بسیار بزرگ و گسترده حتما باید رویکرد سامانه محوری را در مدیریت عرصه های مختلف خود حاکم کنند؛ چون وقتی یک سازمان مولدان و مخاطبان بسیار گسترده ای در پهنه جغرافیایی کشور دارد؛ مؤثرترین رویکرد برای ارائه خدمات کارآمد و رضایت‌بخش برای اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی، از طریق سامانه سپاری ممکن است.

وی افزود: راه اندازی سامانه کتاب های علمی و تخصصی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است که این سامانه در قالب یک بازار بزرگ ایفای نقش کند تا تولیدات، خرید و فروش کتب در این سامانه انجام شود و این کار با کمک پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد در اولویت سازمان چاپ و انتشارات قرار می گیرد.

نگاهداری تصریح کرد: آیین نامه انتشار کتاب در حوزه پژوهش به‌روزرسانی می شود که سامانه چاپ، انتشار و فروش کتاب در دانشگاه آزاد راه اندازی شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه چند رویکرد در مواجهه با مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می شود، خاطر نشان کرد: ظرفیتی تحت عنوان سرای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد تعریف می شود که مرکز مستقل اداری و مالی در واحدهای استانی است و مجموعه مراکز رشد، پردیس های علم و فناری، مدارس خلاقیت و پارک های صنعتی در این سراها متمرکز شده اند.

نگاهداری تصریح کرد: شیوه نامه ارزیابی مراکز رشد که شامل شاخص های توسعه مراکز رشد است، ابلاغ شده که حالت نظارتی و کنترلی بر عملکرد مراکز رشد صورت گیرد؛ همچنین اساسنامه مراکز رشد تغییر یافته و در شورای پژوهشی دانشگاه هم تأیید شده است.

وی افزود: در اساسنامه جدید مراکز رشد، امکان استقرار شرکت هایی که در عرصه کارآفرینی فعالیت دارند هم وجود دارد و لزوما به شرکت های دانش بنیان محدود نمی شود بلکه شرکت هایی که در حوزه اشتغال دانش بنیان فعال هستند هم در اساسنامه جدید مجوز دارند که در مراکز رشد مستقر شوند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کریدور علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود که خدمات و مشاوره های تخصصی در آن ها ارائه می شود و تعداد متخصصان آن‌ها در کشور کم است و ممیزی فناوری، ایجاد پلتفرم، ترسیم درخت فناوری و تجاری سازی محصولات با ایجاد فن‌بازارهای تخصصی از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد در حوزه های مختلف پژوهشی است و این پکیج خدمات تحت عنوان کریدور علم و فناوری ارائه می شود.

نگاهداری ادامه داد: لازمه پیشرفت تمرکز بر توسعه کمی و کیفی در حوزه های پژوهش است و به همین دلیل مراکز رشد رتبه‌بندی می شوند و پرداخت حق مسئولیت مدیران مراکز رشد متناسب با رتبه آن ها در آیین نامه عملکردی است و اگر رتبه مراکز رشد از حدی پایین تر باشد حق مسئولیت آن ها به صفر می رسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006255

وب گردی

وب گردی