افزایش ۵ برابری قیمت تجهیزات پزشکی منطقی نیست

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: منطقی نیست تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد؛ ولی تجهیزاتی که به موسسات پزشکی  فروخته می شود ۴-۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: چرا همان نظارتی که بر پزشک ها اعمال می شود تا تعرفه ها را رعایت کنند بر شرکت های تجهیزات پزشکی اعمال نمی شود تا قیمت تجهیزات چنین افزایش نجومی نداشته باشد؟
کریمی گفت: پمپاژ فضای بی اعتمادی بین پزشکان و بیماران توسط برخی رسانه ها آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت.

دکتر کریمی با اشاره به اینکه تعرفه های خدمات پزشکی اعلامی از سوی وزارت بهداشت بدون در نظر گرفتن واقعیتهای اقتصادی جامعه و تنگناهای حاکم بر موسسات پزشکی است گفت:

اعلام تعرفه های خدمات پزشکی از سوی وزارت بهداشت بدون در نظر گرفتن واقعیتهای اقتصادی و تنگناهای حاکم بر موسسات پزشکی است

جامعه پزشکی اوضاع سخت اقتصادی را به خوبی درک می کنند و خواهان فشار مالی بیشتر بر مردم عزیزمان نیستند. هیات دولت هم باید از اختیاراتش استفاده کند و از جامعه پزشکان در برابر اتفاقات اقتصادی مراقبت کند تا ادامه فعالیت موسسات پزشکی با کیفیت مقبول ممکن شود.

وی با بیان مثالی ادامه داد: مثلا دولت می تواند با کنترل قیمت تجهیزات پزشکی بدون افزایش تعرفه به موسسات پزشکی کمک کند، دولت برای خیلی از موارد تجهیزات پزشکی ارز دولتی و نیمایی اختصاص داده ولی بدلیل نبود نظارت موثر این اقلام تا ۴-۵برابر افزایش قیمت داشته است آیا از نظر هیات دولت منطقی است ؟تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد ولی تجهیزاتی که به این موسسات پزشکی فروخته می شود ۴-۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد آن هم در حالی که این شرکت ها ارز دولتی گرفته اند؟ چرا همان نظارتی که بر پزشک ها اعمال می شود تا تعرفه ها را رعایت کنند بر شرکت‌های تجهیزات پزشکی اعمال نمی‌شود تا قیمت تجهیزات چنین افزایش غیر منطقی نداشته باشد؟

دبیر انجمن رادیولوژی ایران افزود: عدم مراقبت از سیستم پزشکی توسط دولت و تحمیل تجهیزات با قیمت چندین برابر، به تدریج باعث افت کیفیت خدمات خواهد شد و روند درمان بیماران هزینه های بیشتری را بر اقتصاد درمان تحمیل خواهد کرد برای نمونه اگر موضوع تشخیص دقیق رادیولوژی در بیماری های اونکولوژی با پروتکل های مناسب قابل احصا نباشد چه بسا افزایش هزینه های غیر موثر شیمی درمانی و رادیوتراپی و ... را موجب می شود.


کریمی تاکید کرد: قشر پزشکان مثل تمام اصناف باید حرمتشان حفظ شود متاسفانه رسانه های عمومی گاها با طرح موضوعاتی در جهت کاهش اعتماد مردم به پزشکان قدم بر می دارند . همانگونه که پزشکان در قبال اشتباهات احتمالی در مراجع مختلف مورد سوال واقع می شوند امیدواریم این رسانه ها نیز حداقل در مقابل صحبت ها و حرف هایشان مسئولانه عمل کنند و در صورت اشتباه در پیشگاه ملت عذر خواهی کنند.

هیئت دولت از اختیاراتش استفاده کند و از جامعه پزشکان در برابر اتفاقات اقتصادی مراقبت کند تا ادامه فعالیت موسسات پزشکی با کیفیت مقبول ممکن شود


وی افزود: قشر پزشکان فرزندان این سرزمین اند و در طول سال های گذشته خدمات با استاندارد بین المللی به مردم ارائه می دهند و کمتر کسی نیاز به خرید خدمات پزشکی در خارج از کشور دارد و بدون شک قیمت و کیفیت خدمات پزشکی کشور مان در قیاس با مشابه خارجی دارای مزیت است و هدف از بیان این نکته این است که جایگاه پزشکان و سایر اقشاری که حافظ جان و مال مردم عزیز کشورمان هستند به عنوان سرمایه های اجتماعی به راحتی و با پمپاژ فضای بی اعتمادی از دست نرود .حفظ اعتماد عمومی به گروه های مرجع مثل پزشکان، معلمان، پرستاران به نفع همه آحاد جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006273

وب گردی

وب گردی