چرخش نهاد ریاست جمهوری به سمت سازمان سنجش

نهاد ریاست جمهوری برخلاف سازمان تحت مدیریت خود، ترجیح داده سازمان سنجش را متولی برگزاری آزمون استخدامی کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور روز چهارشنبه اول خردادماه 98، از برگزاری آزمون استخدامی تعدادی از نهادهای علمی - تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری خبر داد. این نهادها در نظر دارند با توجه به مجوزهای استخدامی دریافت شده، به صورت قراردادی، آزمون استخدامی برگزار کنند.

نکته جالب توجه، انتخاب دوباره سازمان سنجش به عنوان متولی آزمون است. پنج دوره از آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان سنجش برگزار شد ولی سازمان اداری و استخدامی تصمیم گرفت اجرای ششمین دوره را به جهاد دانشگاهی واگذار کند؛ تصمیمی که با توجه به تخصص سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون‌های بزرگ از جمله کنکور سراسری با حضور بیش از یک میلیون دواطلب در نقاط مختلف کشور، عجیب به نظر می‌رسید.

حالا نهاد ریاست جمهوری برخلاف سازمان تحت مدیریت خود، ترجیح داده سازمان سنجش را متولی برگزاری آزمون استخدامی خود کند و زمام امور را به ابراهیم خدایی و همکارانش بسپارد.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در این‌باره به ایسکانیوز، گفت: «آزمون‌ها دوباره به سازمان سنجش واگذار شده است. قرارداد فعلی نیز با نهاد ریاست جمهوری به عنوان دستگاه اجرایی به امضا رسیده و سازمان اداری و استخدامی، طرف حساب ما نیست. سازمان سنجش همیشه قراردادهای مختلفی را با نهادهای مختلف امضا کرده و به تعهدات خود برای برگزاری آزمون‌ها عمل می‌کند.»

داوطلبان باید مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر داشته باشند. ثبت‌نام این آزمون از 5 خردادماه 98 از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آغاز می‌شود و تا 11 خرداد ادامه دارد. کارت شرکت در آزمون نیز از سه‌شنبه 28 خرداد توزیع شده و آزمون 31 خرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006277

وب گردی

وب گردی