کارگاه آشنایی با طرح پایش و سامانه پژوهشیار ویژه در واحد شیراز برگزار شد

کارگاه آشنایی با طرح پایش و سامانه پژوهشیار ویژه معاونان پژوهشی، معاونین  علمی و مدیران و کارشناسان مرتبط با امور پایان نامه‌های واحدها و مراکز استان فارس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شیراز، محمدمهدی جباری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در کارگاه آشنایی با طرح پایش و سامانه پژوهشیار ویژه گفت: در راستای اجرای موفقیت‌آمیز برنامه «پایش» و سازمان‌دهی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی مسأله محور، سامانه «پژوهشیار» به منظور اجرای اتوماسیون انجام امور مرتبط با پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، در واحدها و مراکز دانشگاهی استان فارس راه‌اندازی شده است.

جباری افزود: یکی از موارد مهم برای سهولت در انجام امور پژوهش، مکانیزه‌کردن فعالیت‌های حوزه پژوهش به ویژه امور پایان‌نامه‌هاست. در این راستا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی سامانه پژوهشیار را به‌عنوان سامانه منتخب برای استفاده در واحدهای دانشگاهی مشخص و ابلاغ کرده تا با استفاده از این سامانه، علاوه‌بر بهبود روند درخواست، بررسی، تصویب و انجام پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی با ارتباط آتی مستقیم با سامانه پایش، بهره‌گیری از طرح پایش نیز با قوت بیشتری میسر شود.

وی گفت: از دیگر اهداف راه‌اندازی سامانه پژوهشیار، بررسی و تصویب پروپوزال و آسان‌سازی روند انجام مراحل پایان‌نامه و گزارش گیری مراحل مختلف جهت نظارت بر عملکرد زیر مجموعه های امور پژوهشی است. همچنین سامانه «پژوهشیار» تمامی فرآیندهای دستی و کاغذی ارائه پروپوزال را حذف کرده و به‌صورت اتوماسیون این خدمات را در دسترس دانشجویان و استادان راهنما و مشاور قرار می‌دهد.

این کارگاه با معرفی سیستم‌های کاربری سامانه پژوهشیار، تمام مراحل ثبت و تأیید درخواست استاد راهنما و پروپزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ابتدا تا انتهای مراحل مربوطه به صورت عملی، تشریح و به سؤالات حاضران در این زمینه پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006281

وب گردی

وب گردی