تصمیم غیرقانونی دولت حقوق دانشجو معلمان را پایمال می‌کند

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی اعلام کرد: در حالی که دانشجومعلمان در بهت و حیرت تصمیمات غیرقانونی مسئولان دولتی به سر می‌برند پشت پرده این جنگ زرگری حقوق دانشجو معلمان در حال پایمال شدن است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی طی نامه‌ای از علی الهیار ترکمن برای حضور در این دانشگاه و پاسخ به سوالات و ابهامات دانشجویان دعوت کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: تعارض‌ها در پرداخت حقوق و مزایا و احکام صادر شده در ماه اردیبهشت توسط وزارت آموزش و پرورش با قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی سبب متضرر شدن بسیاری از دانشجومعلمان گردیده است.

در بخشی از این نامه آمده است: نحوه افزایش حقوق دانشجو معلمان توسط دولت، با استناد به بندهای "الف" و "ی" تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و مصوبه شماره ۸۷۲۴ /ت۵۶۴۸۵ه مورخ 98/01/31هیئت محترم وزیران ( بخشنامه ۷۱۰/۷ مورخ 98/02/04) و با توجه به اینکه در هیچ جایی از آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های فوق، دانشجو معلمان استثنا نشده‌اند، خلاف نص صریح قانون است.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در ادامه نامه آورده است: اولا تفاوت تطبیق موضوع ماده(۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و حکم حقوق باید بدون تغییر باقی می‌ماند، در صورتی که در احکام فعلی افزایش حقوق بر مبنای پایه حقوق ۷۱۸۰۰۰۰ ریال لحاظ شده است، هرچند که پایه حقوق دانشجو معلمان در سال ۹۷ مبلغ ۷۸۴۰۰۰۰ ریال بوده است و ثانیا مبلغ ثابت ۴۰۰۰۰۰۰ ریال نیز اعمال نشده است.

در بخش دیگری از نامه آورده شده است: تاکنون توجهی به خواسته‌های به حق دانشجومعلمان و مطالبه قانونی آنها نشده است و علی‌رغم پیگیری‌های مکرر و تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش اهمیتی برای آنها قائل نشده و ترتیب اثری نداده است و در حالی که دانشجومعلمان در بهت و حیرت تصمیمات خلق‌الساعه، عجیب، غیرقانونی و سلیقه‌ای مسئولان دولتی به سر می‌برند، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه با توجیه اقدام صورت گرفته، این اقدام را به دیگری حواله می‌دهند و در این میان و پشت پرده این جنگ زرگری حقوق دانشجو معلمان در حال پایمال شدن است. البته که با توجه به آنکه مجری تصمیمات یاد شده وزارت آموزش و پرورش است و این وزارت‌خانه یا باید مسئولیت کامل اقدام یاد شده را برعهده بگیرد و نسبت به آن پاسخگو باشد یا نسبت به این موضوع شفاف‌سازی علنی و بدون ابهام داشته باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید رجایی در این نامه تاکید کرده است: با توجه به ابهامات بیان شده و تفاوت نظر مسئولان دولت (وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ) و مجلس شورای اسلامی و با توجه به نگرانی، دغدغه و نارضایتی دانشجومعلمان نسبت به وضعیت کنونی، وزارت آموزش و پرورش بی‌معطلی نسبت به تصحیح این روند اقدام یا جنابعالی به منظورشفاف‌سازی، ابهام‌زدایی و دفاع از این تصمیم، در نشستی با حضور دانشجویان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان حقوقی و اصحاب رسانه در دانشگاه شهید رجایی از تاریخ 4 خرداد 98 تا 7 خرداد 98 حضور به هم رسانید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006283

وب گردی

وب گردی