60 طرح‌ فناورانه حوزه لیزر و فوتونیک حمایت می‌شود

امضای قرارداد و دریافت حمایت از حدود 60 طرح دانش‌بنیان حوزه ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمید لطیفی دبیرستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد:پس از انجام بررسی و داوری‌های لازم،60 طرح فناورانه و دانش‌بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات و یا کمک بلاعوض قرار گرفته و نهایی شد.


وی درباره تعداد ارسال طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان گفت:پس از اعلام فراخوان ارسال طرح‌های فناورانه در حوزه فوتونیک و لیزر،حدود 125 طرح دریافت شد.از این تعداد، 20 طرح به دلیل کامل نبودن اطلاعات حذف شدو بقیه طرح‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.


لطیفی درادامه گفت:برخی از پروژه‌های زیرساختی که دارای شرایط دریافت کمک بلاعوض هستند،بخشی از هزینه اجرای طرح خود را از منابع دیگری غیر از این ستاد تامین می‌‌کنند به طوری که 50 درصد هزینه اجرایی خود را بلاعوض دریافت کرده و 50 درصد دیگر باید از منابع غیر از این ستاد تامین شود.


دبیرستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد:بعد از مرحله پرداخت طرح‌های فناورانه،این ستاد نظارت خود را بر روند اجرای این طرح‌ها تا تولید محصول آغاز می‌کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1006287

وب گردی

وب گردی