تاثیر توییت پرانی ترامپ بر دانشجویان خارجی

رئیس جمهوری آمریکا که به توییت زدن در خصوص موضوعات مختلف عادت دارد، به این فکر نمی کند که توییت پرانی هایش در دنیای مجازی، در دنیای واقعی بر سیستم آموزشی این کشور و علاقه دانشجویان خارجی به تحصیل در آمریکا چه تاثیر گذاشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید شروع به فعالیت کرد با سیاست‌های خصمانه نسبت به آموزش عالی، سیستم آموزشی این کشور را با مشکلاتی روبرو ساخته است.

در آموزش عالی این موضوع از طریق ممنوعیت مسافرتی علیه شهروندان چندین کشور مسلمان و همچنین تشدید برنامه‌هایی مانند ویزای H-1B و آموزش عملی اختیاری (OPT) بیشتر دیده می شود.

دانشگاه ها خط مشی ترامپ را با کاهش تعداد ثبتنام‌های دانشجویان خارجی مرتبط می‌دانند.

تایمز اعلام کرد که داده‌های به دست آمده از IDP نشان می‌دهد که توییت های دونالد ترامپ منجر به کاهش مستقیم علاقه دانشجویان خارجی نسبت به دانشگاه‌های آمریکا شده است. IDP یک سازمان تحصیلی بین المللی است که دانشجویان را برای کار و تحصیل در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ایرلند و کانادا راهنمایی می‌کند.

«سیمون ایمت» مدیر اجرایی IDP Connect طی کنفرانس بین المللی برلین اعلام کرد که ما می توانیم تاثیر یک توییت را در دنیایی واقعی به وضوح ببنیم.

IDP Connec یک بخش از استخدام و بازاریابی در IDP است.

ایمت به توییت‌های درباره ممنوعیت مسافرت به آمریکا در سال 2017 و کاهش مستقیم علاقه دانشجویان هند به تحصیل در این کشور اشاره کرد.

اولین بار در تاریخ 27 ژانویه 2017، نسخه اولیه ممنوعیت سفر، مانع ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا شد. دستورالعمل اجرایی که ترامپ آن را بخاطر امنیت ملی توجیه کرد، به طور غیرمستقیم بر دانشجویان خارجی اهل این کشورها تاثیر می گذاشت اگرچه آنها از معافیت‌های خاصی برخوردار بودند.

از آن زمان تاکنون دانشجویان خارجی باوجود ممنوعیت هفت کشور، هنوز از درخواست تحصیل در ایالات متحده می‌ترسند.

طبق گزارش منتشر شده توسط شورای دانشکده‌های تحصیلات تکمیلی، مدارک تحصیلی بین المللی در مدارس تحصیلات تکمیلی ایالات متحده از پاییز 2016 تا پاییز 2017 به میزان 1.8 درصد کاهش یافته است.

مطالعه 540 کالج و دانشگاه ایالات متحده توسط موسسه آموزش بین المللی (IIE) نشان داد که ثبت نام خارجی در دانشگاه‌های این کشور در سه سال متوالی، کاهش یافته است.

عمدتا مشکلاتی مانند ویزا (تاخیر و رد کردن)، اوضاع اجتماعی و سیاسی این کشور باعث شده تا دانشجویان جای دیگری را برای تحصیل انتخاب کنند.

داده‌های IDP نشان می‌دهد که عامل اوضاع سیاسی بیشتر دانشجویان را تحت تاثیر قرار داده است. به گفته ایمت، امروزه کمتر از 15 درصد دانشجویان هندی، دانشگاه‌های ایالات متحده را برای تحصیل انتخاب می‌کنند این رقم در دسامبر 2015 بیش از 25 درصد بود. از آن زمان تا کنون، توجه دانشجویان کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت.

مدیر اجرایی IDP Connect گفت:«بعد از توییت‌های ریاست جمهوری در مورد ممنوعیت سفر، ما شاهد انتقال مستقیم از ایالات متحده به کانادا بودیم و دانشجویان به تحصیل در کشورهایی مانند کانادا، انگلستان و استرالیا بیشتر علاقمند شدند.

گزارش‌های دیگر نیز به یافته‌های مشابهی دست یافت. داده‌های IIE نشان دهنده افزایش دو رقمی ثبتنام در سایر کشورها در طول سال تحصیلی 2016-17 است.

نیوزیلند با 34 درصد بالاترین پرش در ثبتنام بین المللی را داشت در حالی که کانادا و اسپانیا به ترتیب 18 و 25 درصد افزایش داشتند.

در دهه‌های گذشته به سختی می‌توانستیم چین را به عنوان یک مقصد تحصیلات عالی تصور کنیم اما سیاست‌های این کشور موجب افزایش 11 درصدی ثبتنام در سال 2016 شد.

کاهش 6.9 درصدی ثبتنام دانشجویان بین المللی در پاییز سال 2017، که از ابتدای پاییز سال 2016 در موسسات آمریکایی بوجود آمده بود ادامه یافت.

موسسات آمریکایی در پاییز سال 2019 نگرانی‌های شدیدی را در مورد ثبتنام‌ها از کشورهای آسیایی گزارش دادند و تعداد دانشجویان ورودی از کشورهای چین، هند، کره جنوبی، نپال و ویتنام کاهش چشمگیری داشتند.

«آدریانا دایکوفسکی» متخصص روابط عمومی اظهار داشت، دانشجویانی که به ادامه تحصیلات عالی در آمریکا علاقه دارند باید هر لحظه این انتظار را داشته باشند که به دلیل همین قانون ممنوعیت تحت نظارت دقیق قرار بگیرند.

این نظارت ها شامل اقداماتی چون افزایش غربالگری و الزامات وجود ارزیابی هایی برای برخی کشورها، انجام اقدامات اضافی برای اطمینان از اطلاعات سفر برای ونزوئلایی ها و بررسی های بیشتر جهت عدم ارتباط با گروه های تروریستی برای مردم سومالی و عراق است.

مطالعات نشان میدهد که دسترسی دانشجویان به ویزای تحصیلی مهم‌ترین دلیل برای انتخاب کشور تحصیلی (70 درصد)، پس از آن مسائل مالی (35 درصد) و وضعیت اقتصادی و سیاسی جهانی (25 درصد) است.

به طور کلی سیاست‌های جنگ طلبانه و خصمانه رئیس جمهوری آمریکا باعث شده تا نظام آموزشی این کشور در سراشیبی سقوط قرارگیرد و بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این کشور احساس امنیت نداشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006301

وب گردی

وب گردی