نهمین جلسه شورای حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد

نهمین جلسه شورای حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور مدیر کل حوزه ریاست، معاون و مدیران پژوهش و فناوری و سایر اعضای این شورا  در محل اتاق شورا سازمان مرکزی دانشگاه  برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، درابتدا این جلسه سید جوادجعفری مدیر کل حوزه ریاست واحد مشهد، با بیان اینکه تا کنون رویکرد دانشگاه با توجه به نیاز جامعه آموزشی بوده و از این رو منشاء خدمات زیادی نیز بوده است، افزود: این دانشگاه با توانمندی های علمی و اجرایی فراوان توانسته فارغ التحصیلان و دانش آموختگان زیادی را تربیت نماید که بسیاری از آنها مدیران کارآمدی هستند و پست های مهم مدیریتی کشور را در اختیار دارند.
وی بر توانمند سازی حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد درآمد دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شود و تنها بخش اندکی از درآمد دانشگاه به بخش های دیگر اختصاص می یابد، بنابراین این روند با کمک همه قسمت های دانشگاه باید تغییر یافته و با توانمند سازی حوزه پژوهش و رفع مشکلات و چالش های آن، این حوزه بتواند با کسب درآمد غیر شهریه ای و از طریق اقتصاد دانش بنیان و انجام طرح های پژوهشی وابستگی دانشگاه به شهریه را کاهش دهد.
سپس دکتر اسماعیل خیر خواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه رویکرد حوزه پژوهش حل مساله است، به آئین نامه ها و بخشنامه های پژوهشی اشاره کرد و گفت: حل مشکلات حوزه پژوهش همکاری و همفکری سایر بخش های دانشگاه را برای رسیدن به اهداف پژوهشی می طلبد.
جاوید نوبخت مدیر مرکز رشد واحد مشهد در این جلسه با معرفی مرکز رشد تخصصی تجهیزات و فناوری های سلامت واحد مشهد، با ارائه گزارشی به بیان مشکلات و چالش های این حوزه پرداخت و از قسمت های حقوقی و حراست دانشگاه در حل مسائل مرکز رشد یاری و کمک خواست.
درابتدای این نشست، دبیر جلسه، ضمن خیرمقدم به اعضای شورا و مدیران حوزه پژوهش و فناوری توضحاتی پیرامون هشتمین جلسه با معاون پژوهش و فناوری وسایر اعضای این حوزه و صورتجلسه قبلی و نکات مورد بحث در این جلسه ارائه کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006311

وب گردی

وب گردی