بازار هوشمند محصولات دانش‌بنیان در کشور شکل می‌گیرد

ایجاد بازار هوشمند محصولات دانش‌بنیان داخلی یکی از برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که پلت فرم این برنامه تهیه شده و اقدامات مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، این برنامه با هدف ارتقای بازار و اهرمی کردن منابع دولت برای حمایت از شرکت های داخلی تنظیم شده است.
در این راستا برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که بستری است برای بازار سازی گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.
بر اساس گزارش معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه برنامه مذکور مقرر شد که تا پایان سال گذشته، 200 میلیارد ریال یارانه خرید از محل این برنامه به خریداران تجهیزات آزمایشگاهی تخصیص یابد.
بر این اساس، 500 شرکت متقاضی حدود 9 هزار مدل محصول تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را در ششمین دوره نمایشگاه که در هفته اول دی‌ماه سال گذشته در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، ارائه دادند. این امر منجر به فروش قطعی580 میلیارد ریالی برای تولیدکنندگان تجهیزات شد. همچنین با اجرای این طرح، اشتغال افراد شاغل تحصیل‌کرده در شرکت ها نیز پایدار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006312

وب گردی

وب گردی