دولت حل مشکلات کشور را در دست کدخدا می داند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه دولت حل مشکلات کشور را در دست کدخدا می داند و اکنون هم متاسفانه کدخدا، کدخدای بدی شده و کسی نیست که باب میل دولتمردان باشد و به آن ها بها بدهد.

علی طلوعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تحلیل وضعیت فعلی برجام گفت: اساساً برجام تصمیم دولت بود و رهبری با توجه به این که دولت به این تصمیم رسیده بود که می‌خواهد مذاکره کند و به چیزی شبیه برجام برسد، در چهارچوب شروط و خطوط قرمزی اجازه مذاکره را دادند وگرنه ایشان از قبل در سخنان‌شان هم می‌گفتند که به مذاکره خوشبین نیستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: غربی‌ها به وعده‌شان عمل نمی‌کنند و آزموده را آزمودن خطاست؛ تجربه به ما نشان داده که اینها پای حرفشان نمی‌ایستند ولی مسئولین دولتی می‌گفتند که نخیر! امضای جان کری تضمین است!

وی با اشاره به گذشت چهار سال از برجام، ابراز کرد: مسئولان دولتی هنوز فکر می‌کنند که امضای کری تضمین است درحالی‌که این ماهیت و ذات استکبار است که وفای به عهد برایش معنی ندارد و بدعهدی آمریکا از ابتدا بر هر فرد سلیم و عاقلی واضح بود؛ ولی متاسفانه مسئولان دولتی متوجه این امر نبودند و ما امروز شاهد مشکلاتی هستیم که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و حقوقی و... گریبا‌ن‌گیر کشور و مردم شده است.

طلوعی در خصوص موضع بسیج دانشجویی و تشکل‌های انقلابی در خصوص برجام گفت: بسیج دانشجویی و تشکل‌های انقلابی موضعشان همین بود و هنوز هم همین هست که برجام تقریبا هیچ فایده‌ای نداشته و ما به واسطه آن کلی هزینه و خسارت هم داده‌ایم و صنایع هسته‌ای و فضاهای مختلف‌مان را دچار اختلال و ضعف کردیم.

این فعال دانشجویی اصلی‌ترین مشکل دولت را عدم اعتقاد به ظرفیت داخلی دانست و اشاره کرد: مشکل اصلی دولتی‌ها این است که اعتقادی به ظرفیت داخلی کشور ندارند و از روش‌های مختلف هم این را نشان دادند و یک نمونه آن بیان جمله و نقل قول «شاهکار مزیت نسبی اقتصاد ایران تولید آبگوشت بز باش» مسئولین دولتی است که نشان دهنده این موضوع است.

وی با اشاره به توان و ظرفیت داخلی در حل مشکلات کشور به جای مذاکره عنوان کرد: ما معتقدیم راه حل اصلی مشکلات اساسی کشور داخل کشور هست؛ اما دولت حل مشکلات کشور را در دست کدخدا می داند و اکنون هم متاسفانه کدخدا هم کدخدای بدی شده و کسی نیست که باب میل دوستان دولت باشد و به آن‌ها بها بدهد.

طلوعی در خصوص انفعال در عملکرد دستگاه دیپلماسی گفت: برای همین از آنجا که دولت راهکار را در داخل نمی‌داند و ارتباط با بیرون هم دچار انسداد و مشکل شده، دولت نمی‌داند که چه کند و برای همین در بهترین حالت دچار انفعال، بی اقدامی و سرگشتگی شده یا به دنبال اجرای برجام‌های بعدی و مذاکره‌های مجدد است‌.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران درباره پیش بینی آینده این وضعیت و بیان راهکار و پیشنهاد برای حل مشکلات گفت: البته پیش‌بینی آینده کار مشکلی است؛ اما این را می توان گفت که راه حل اصلی کشور را فعال کردن ظرفیت‌های داخلی کشور اعم از انسانی، طبیعی، خدادادی و... دانست. ما آنقدر ظرفیت داریم که بدون این که لازم باشد وادادگی یا سرگشتگی و حیران بودن داشته باشیم کاملا به رونق تولید ملی و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی داخلی کشور فکر کنیم و به این وسیله مشکل اصلی کشور را که معیشت مردم است را سامان ببخشیم و بعد از آن با تکیه بر قدرت داخلی مجددا امکان این را پیدا کنیم که از حقوق خود در عرصه بین‌المللی به صورت همزمان دفاع کنیم و اوضاع را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006318

وب گردی

وب گردی