اشتغالزایی ۵۵۰۰ میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت:در سال گذشته طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد ۵۵۰۰ میلیارد تومان را عاید خانواده‌های محرومان کرده است و این مبلغ از مستمری کل خانواده‌های تحت پوشش بیشتر است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌اله عبدالملکی درباره ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد گفت: در سال ۹۷ موفق شدیم ۱۴۸ هزار فرصت شغلی در کشور برای مددجویان و نیازمندان ایجاد کنیم که ۱۳۶ هزار اشتغال ثابت و ۱۲ هزار مورد نیز کاریابی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در کل سال گذشته ۴۶۰ هزار فرصت شغلی باید در کشور ایجاد می‌شد که یک سوم اشتغال کل کشور را کمیته امداد ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: این اقدامات در شرایطی اتفاق افتاد که سال گذشته سال سختی از لحاظ اقتصادی برای مردم کشور بود و تعداد زیادی از کارگاه‌های نیز تعطیل شدند.

وی افزود: استراتژی نخست ما در سال گذشته حفظ مشاغل مددجویان و هدف دوم توسعه مشاغل بوده است که به طور نسبی در این خصوص موفق بودیم و با کمتر از ۰.۳ درصد منابع بانکی توانستیم یک سوم مشاغل را در کشور ایجاد کنیم. براساس اعلام بانک مرکزی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شبکه بانکی سال گذشته تسهیلات داده است که سهم کمیته امداد ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ بنابراین با ۰.۳ درصد کل تسهیلات کشور توانستیم اشتغال ایجاد کنیم و اگر نقدینگی به سمت درستی ایجاد شود قطعا فرصت اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

عبدالملکی گفت: قطعا در بدترین شرایط اقتصادی هم می‌توان برای سخت‌ترین گروه جامعه که نیازمندان و فقرا هستند فرصت شغلی و درآمد پایدار ایجاد کرد.

در سال گذشته طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد ۵۵۰۰ میلیارد تومان را عاید خانواده‌های محرومین کرده است و این مبلغ از مستمری که کل خانواده‌های تحت پوشش دریافت می‌کنند بیشتر است

وی گفت: در سال گذشته طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد ۵۵۰۰ میلیارد تومان را عاید خانواده‌های محرومین کرده است و این مبلغ از مستمری که کل خانواده‌های تحت پوشش دریافت می‌کنند بیشتر است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: رمز موفقیت ما در برنامه‌های اشتغال سال ۹۷ این است که تنها به پرداخت وام اشتغال اکتفا نمی‌کنیم بلکه استعدادسنجی انجام می‌شود، آموزش می‌بینند و مشاوره شغلی دریافت می‌کنند و این مددجویان را آماده می‌کنیم برای ایجاد اشتغال و سپس تسهیلاتی به آنها داده می‌شود تا اقدام کنند.

وی یادآور شد: طرح‌های اشتغال‌زایی آ‌نها ارزیابی اقتصادی می‌شود و اگر صرفه اقتصادی نداشته باشد اجازه اجرا نمی‌دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: همکاران ما ۳ تا ۵ سال بعد از ارائه تسهیلات و آغاز اشتغال‌زا یی در کنار مددجویان هستند و به آنها مشاوره اقتصادی می‌دهند و مشکلات آنها را برطرف می‌ کنند.

عبدالملکی گفت: در سال ۹۸ نیز هدایت شغلی و راهبردی شغلی را برای مددجویان در نظر گرفته‌ایم و پیش‌بینی ما این است که ۲۰۰ هزار شغل را در سال جاری ایجاد کنیم.

وی درباره برگزاری جشن رمضان و فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز گفت: ما هر ساله بازاریابی و فروش محصولات مددجویان را در برنامه‌های خود داریم و با برگزاری بازارچه‌ها و مراسم‌های مختلف تولیدات آنها را به فروش می‌رسانیم.

عبدالملکی گفت: در چندین سال گذشته جشنواره رمضان متمرکز در تهران برگزار می‌شد ولی از دو سال قبل این جشن در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود و مردم می‌توانند با خرید از این نمایشگاه‌ها از مددجویان حمایت کنند و اقلامی با کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: امسال ۷۰۰ مددجو محصولات خود را برای جشن رمضان ارسال کردند و فروشندگان حرفه‌ای اقلام آنها را به فروش می‌رسانند و در ۳۵ غرفه بیش از ۳ هزار قلم کالا وجود دارد که ارزش ریالی آن حدود ۴,۵ میلیارد تومان است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1006332

وب گردی

وب گردی