آنچه که درباره سرکه سیب بدانید؟

اگر همچنان قصد استفاده از سرکه سیب را دارید، می توانید به روش های کم خطر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف یک تا دو قاشق چایخوری از سرکه سیب در طول روز پیشنهاد خوبی است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سرکه سیب محصول طبیعی تخمیر سیب خرد شده است. به طوری که از هزاران سال پیش برای درمان بیماری های مختلف از آن استفاده می شود. با اینکه هنوز علم خیلی از ادعاها در رابطه با سرکه سیب را ثابت نکرده است، با این حال از آن در زمینه‌های مختلفی از زیبایی گرفته تا سلامتی استفاده می گردد.

سرکه سیب اسید اثرات بیولوژیکی قوی دارد تا جایی که در یک پروسه دو مرحله‌ای ساخته می شود در گام اول سیب خرد شده، در اثر مخمر، قندها تخمیر و به الکل تبدیل می شود. در مرحله دوم، باکتری ها روی محلول الکل اثر کرده و سبب تخمیر الکل و تبدیل آن به اسید استیک یک ترکیب اصلی فعال در سرکه می شود. سرکه سیب تنها حاوی حدود 3 کالری در هر قاشق غذا خوری است.

بسیاری از ویتامین ها و یا مواد معدنی در آن وجود دارد اما حاوی مقدار بسیار کمی از پتاسیم است. کیفیت سرکه سیب به خاطر برخی از اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان های موجود در آن است. سرکه سیب علاوه بر خوشمزه بودن در ترشی خانگی، ترشیجات و سس سالاد استفاده می شود برای قرن ها، از سرکه در پخت و پز و برای مقاصد مختلف استفاده می شود. همچنین درمان های سنتی باستان، ادعا می کنند که سرکه به انواع و اقسام مشکلات سلامتی کمک می کند محبوب ترین سرکه، سرکه سیب است که برای کاهش وزن، کاهش سطح قند خون و بهبود علائم دیابت از آن استفاده می شود.

تحقیقات جدید پزشکی نشان داده که مصرف سرکه سیب به انگلیسی apple cider vinegar می تواند دیابت و رفلکس معده را درمان کند، فشار خون بالا را کاهش دهد و باعث کاهش وزن نیز شود.

نوشیدن سرکه سیب تنها راه استفاده از آن نیست؛ شما می توانید از این محصول فوق العاده برای حذف آکنه و شوره سر، کاهش آفتاب سوختگی و سایر مزایای زیبایی استفاده کنید.اما راه درست و غلط برای استفاده از ACV بر روی پوست نیز وجود دارد این که آیا شما از ACV به عنوان یک تونر استفاده می کنید، برای پاک کردن لکه های صورت، و یا برای درمان عفونت ها، بسیار مهم است که آن را رقیق کنید و تماس آن با پوست خود را به حداقل برسانید.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت با سرکه بسیار اسیدی، می تواند سلول های پوست را از بین ببرد، پوست شما را تخریب کرده و حتی شما را با سوختگی های شیمیایی نیمه دائمی مواجه کند. باز هم تکرار میکنیم :به ازای هر پیمانه سرکه سیب، 8 یا 10 پیمانه آب اضافه کنید.

سرکه سیب ارگانیک به سم زدایی کبد و سیستم لنفاوی کمک زیادی می کند، سرکه سیب کمک می کند تا بدن PH را تعادل کرده و باعث سم ردایی بدن می شود به همین دلیل باعث درمان کبد چرب می شود.

در شرایطی که رژیم سرکه سیب به عنوان جریانی جدید مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از این محصول برای بهره‌مندی از فواید سلامت به قرن ها پیش باز می گردد. حدود 400 پیش از میلاد، بقراط، پزشک یونانی مصرف سرکه را برای درمان سرفه و سرماخوردگی تجویز می کرد. توماسو دل گاربو، پزشک ایتالیایی در دهه 1300 دست ها، صورت و دهان خود را برای پیشگیری از عفونت با سرکه شستشو می داد. سربازان رومی نیز از ترکیب آب و سرکه برای تسکین تشنگی استفاده می کردند.

سرکه سیب به نظر می رسد برای کمک به دیابت و کنترل قند خون مفید است.

دکتر کارول جانستون، هدایت کننده برنامه تغذیه دانشگاه ایالتی آریزونا در حال مطالعه روی سرکه سیب برای بیش از 10 سال است و معتقد است اثر آن بر قند خون مشابه برخی از داروها است.

او توضیح می دهد که سرکه مقداری از هضم نشاسته را بلوک می کند او می گوید 100 %نشاسته را مسدود نمی کند اما قطعا مانع از هضم حداقل مقداری نشاسته می شود و از بالا بردن قند خون جلوگیری می کند.

دکتر مایکل مدیر برنامه مربیگری شیوه زندگی با دیابت در دانشگاه تافتز می گوید تلاش برای استفاده از سرکه برای درمان دیابت مانند تلاش برای نجات یک زیر زمین آب گرفته با یک قاشق چای خوری است.

اگر شما گاستروپارزی دارید یک مشکل شایع در مبتلایان به دیابت که تخلیه معده را کند می کند تحقیقات اولیه نشان می دهد سرکه سیب ممکن است این مشکل را بدتر کند. او می گوید ما نگرانیم که سرکه آشامیدنی ( حتی در آب رقیق شده ) ممکن است سبب افزایش اسید در سیستم بدنی شما شده و بر کلیه ها و استخوان های شما فشار وارد کند.

اگر شما دیابت دارید و می خواهید سرکه سیب استفاده کنید به دکتر خود اطلاع دهید تا سطح قند خون شما را کنترل کند.

جانستون تاکید می کند که اگر شما برای دیابت دارو مصرف می کنید نباید آن را با سرکه جایگزین کنید اگر شما در حال فکر کردن در مورد استفاده از سرکه سیب برای کمک به مدیریت قند خون خود هستید اول با دکتر خود صحبت کنید.

سرکه سیب برروی هضم مواد چربی، گوشتی و پروتئین اثر خوبی دارد.

دیویس توصیه می کند از سرکه سیب فیلتر نشده (نوع ابری) که شما می توانید یک حباب در بطری را ببینید و پر از پروبیوتیک ها و دیگر باکتری های مفید است استفاده کنید این نوع از سرکه سیب می تواند از عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت و برای برخی افراد، حتی به درمان یبوست کمک کند.

اگر همچنان قصد استفاده از سرکه سیب را دارید، می توانید به روش های کم خطر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف یک تا دو قاشق چایخوری از سرکه سیب در طول روز پیشنهاد خوبی است. سرکه سیب نباید به میزان زیاد مصرف شود زیرا می تواند به مری آسیب برساند. سرکه سیب همواره باید در یک چاشنی سالاد ترکیب شده و با روغن یا مواد دیگر مانند گیاهان دارویی، ادویه ها، و آووکادو خنثی شود. همچنین، از سرکه سیب می توان برای تهیه ترشی سبزی ها استفاده کرد.

سرکه سیب پاستوریزه را انتخاب کنید. نمونه های خام ممکن است حاوی باکتری های خطرناک باشند که سیستم ایمنی بدن را در معرض خطر قرار می دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006384

وب گردی

وب گردی