تلاش برای تسهیل خدمات زیارتی ارزان به دانشجویان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: زیارت نقش موثری در ارتقای مراتب فرهنگی، اخلاقی و باورهای دینی و معنوی دانشجویان به دلیل ضمیرهای پاک و آماده آنها دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علیرضا رشیدیان در جریان دیدار با حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور، رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: زیارت ظرفیتی ارزشمند برای ارتقای باورهای دینی و اعتقادی در انسان دارد، به گونه‌ای که دل‌ها با امام معصوم و ابعاد وجودی آن بزرگواران، ارتباطی نزدیک‌تر می یابد و دل‌ها در این زیارت صیقل خورده و روح جلا می‌یابد. حداقل بهره‌ای که زائر از زیارت کسب می‌کند، آشنایی با کلام و سیره امام معصوم است.

رشیدیان در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت دانشجویان به عنوان نیروی جوان دارای تخصص، ایده و خلاقیت در کنار خودباوری و خداباوری آنها می‌تواند در حل مشکلات کشور به ویژه در حوزه اجرایی و مباحث اجتماعی بسیار گره‌گشا باشد، گفت: باید در بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان و دانشجویان در این راستا به خوبی بهره برد و این توان و خلاقیت و تخصص را پای کار آورد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی و ایجاد بسته‌های متنوع سفرهای زیارتی به تناسب خواست، ذائقه و توانایی مالی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و زائران به منظور بهره‌مندی همگان از این سفرهای معنوی گفت: دانشجویان نیز می‌توانند متناسب با ایام تعطیلی، میان‌ترم و غیره از ظرفیت‌های پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده برای سفرهای زیارتی به صورت سازماندهی شده اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار همچنین از آمادگی کامل این سازمان برای ارائه هرگونه خدمات در حوزه عتبات مطابق نظر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها خبر داد و گفت: سازمان علاقه‌مند است تا در کنار نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، نقش خود را در ارتقای فرهنگی، اخلاقی و دینی دانشجویان ایفا کند.

نقش سازمان حج و زیارت در تسهیل زیارت زائران

رستمی نیز در ادامه این نشست گفت: توفیق تسهیل زیارت زائران، اقدامی مهم است که خوشبختانه در سازمان حج و زیارت برای این امر برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور حجت‌الاسلام مطهری‌پور به عنوان رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور افزود: رئیس پیشین این ستاد (حجت‌الاسلام فقیهی) خدمات بسیار خوبی را در این حوزه ارائه کرد و امید است حجت‌الاسلام مطهری‌پور این خدمات را به شکل کامل‌تر و بهتری دنبال کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که امکان ارائه خدمات ارزان‌تر برای دانشجویان فراهم شود، تعداد بیشتری از دانشجویان می‌توانند از ظرفیت معنوی زیارت استفاده نمایند.

بسته‌های متنوع سفرعتبات اقدامی مطلوب برای دانشجویان

مطهری‌پور، رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور نیز در این نشست گفت: ایجاد بسته های متنوع برای سفر به عتبات عالیات بسیار مطلوب است اما نیاز به ارائه تخفیف مناسب برای سفرهای دانشجویی دارد.

وی با قدردانی از تعامل و خدمات سازمان حج و زیارت در این رابطه، خواستار فراهم شدن امکاناتی برای دریافت هزینه‌های این زیارت به صورت دو مرحله‌ای شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006406

وب گردی

وب گردی