آزادسازی خرمشهر نتیجه تفکر ولایت مدارانه بود

در ایام فتح خرمشهر، مهمترین عوامل ، سقوط و آزادی خرمشهر در جنگ تحمیلی از دیدگاه حضرت امام(ره) و تحلیلگران سیاسی، نظامی و دانشگاهی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، مراسم بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولین، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه و جمعی رزمندگان دوران دفاع مقدس در سالن اجتماعات شهید مفتح واحد کرج برگزار شد.

در این مراسم مجید ایزدیار از رزمندگان دوران دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از رشادت ها، دلاوری ها از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام در دوران جنگ، گوشه ای از حماسه های عظیم آنان را به تصویر کشید.

وی با اشاره با برشمردن برخی از دستاوردهای مهم عملیات بین المقدس گفت: «گرچه برخی از عملیات جنگی مانند فتح المبین، والفجر و ... دستاوردهای بیشتری برای کشور داشتند اما از نظر اهمیت استراتژیک عملیات بین المقدس، بزرگترین عملیات دفاع مقدس محسوب می شود.»

ایزدیار با بیان دو تفکر در برابر خرمشهر گفت: «یک تفکر، تفکر غربگرای افرادی همچون بنی صدر بود که معتقد بودند زمین در برابر زمان است و ما به دشمن اجازه تصاحب زمین می دهیم تا برای خود زمان بخریم که همین تفکر سبب سقوط خرمشهر واشغال آن توسط حزب بعث عراق شد. و تفکر دیگر تفکر ولایت مداری حضرت امام(ره) بود که معتقد بودند عملیات بایستی شروع شود و خدا باماست که همین تفکر مسبب بازپس گیری خرمشهر از دشمن و فتح آن شد.»

وی با استناد به فرمایشات حضرت امام(ره) عوامل ایمان تلاش مجدانه را عوامل پیروزی در عملیات آزادسازی خرمشهر دانست و افزود: «دو دلیل برای بزرگداشت فتح خرمشهر وجود دارد؛ دلیل اول اینکه دشمن تا قبل از آزادی خرمشهر امید به پیشروی و پیروزی داشت که پس از آن ناامید شد و دلیل دوم اینکه نیروهای انقلابی با بازپس گیری خرمشهر به این باور رسیدند که می توانند بر دشمن پیروز شوند.»

این رزمنده دوران دفاع مقدس که برادر شهید مدافع حرم نیز هست با بیان برتری های استراتژیک و تجهیزاتی زمینی و هوایی دشمن در عملیات بین المقدس به دید الهی امام(ره) اشاره کرد و گفت: «حضرت امام خمینی(ره) متخصص امور جنگی نبودند اما با دید الهی که داشتند پیروزی در این عملیات را علیرغم تمام برتری های دشمن پیش بینی کردند و فرمان حمله را صادر نمودند.»

در این مراسم ضمن پخش کلیپ هایی از عملیات بین المقدس و آزادی خرمشهر، با اجرای مداحی توسط مداح مطرح کشوری، حال و هوای روزهای عملیات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بار دیگر زنده شد.

لازم به توضیح است این برنامه به همت بسیج کارکنان و باهمکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

کد خبر: 1006433

وب گردی

وب گردی