تجهیزات امنیتی و حفاظتی بومی‌سازی شد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه تولید بعضی قطعات در واحد تحقیق و توسعه موجب ارزان شدن نهایی تجهیزات شده است، گفت:در حال حاضر صفرتا صد تجهیزات امنیتی و حفاظتی با قوانین سازمان‌های داخلی در کشور تولید و ساخته می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد باقری مدیر عامل شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تجهیزات کنترل تردد و امنیت با اشاره به اینکه محصولات امنیتی که مشابه خارجی داشت بومی کرده ایم، افزود: صفر تا صد محصولی که در حال حاضر در خط تولیدمان ساخته می شود بومی شده است و به راحتی هم با قوانین سازمان های داخلی قابل انطباق است.

وی ادامه داد: آمادگی داریم که از مشتریان مان قبول سفارش کنیم و مطابق با نیازهای ترددی که آنها دارند تجهیزات مورد نیاز را طراحی و بسازیم.

این فعال فناوری تاکید کرد: به دلیل اینکه تمام فرآیند طراحی و ساخت تجهیزات کنترل تردد و امنیت را در داخل می سازیم، تحریم ها بر فعالیت مان اثری نگذاشته اند. البته از تحریم اثر می پذیریم اما چنانچه به دلیل شرایط تحریمی به قطعه خاصی احتیاج پیدا کنیم می توانیم در واحد تحقیق و توسعه (R&D) آن را طراحی کنیم.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه تولید بعضی قطعات در واحد تحقیق و توسعه مان موجب ارزان شدن نهایی تجهیزات شده است، گفت: در این خصوص می توانم به طراحی قطعه ای اشاره کنم که یک برد الکترونیکی بود و نمونه خارجی آن 600 هزار تومان بود، اما وقتی نمونه ایرانی آن را طراحی کردیم قیمت آن به یک سوم کاهش پیدا کرد.

این مدیر شرکت دانش بنیان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه به منظور صادرات دانش فنی با کشورهایی همچون عراق، سوریه و لبنان در تعامل هستیم، گفت: صادرات در فعالیت مجموعه مان به دو شکل صادرات دانش فنی و محصول است. گاهی انتقال تجهیزات از مبدا ایران به کشورهای دیگر هزینه هنگفتی دارد به همین دلیل دانش فنی مان را به کشورهای دیگر منتقل می کنیم.

وی در ادامه از نهایی شدن برنامه صادرات این شرکت به یکی از کشورهای آسیای میانه خبر داد و اعلام کرد: تا دو ماه دیگر این برنامه صادراتی به سرانجام می رسد، اما در حال حاضر به دلایلی امکان نام بردن از کشور مقصد را ندارم.

باقری همچنین گفت: این شرکت در حدود 15 سال فعالیت خود تا کنون 4 برند مطرح را در زمینه تولید تجهیزات کنترل و امنیت معرفی کرده است. همچنین در چند نقطه از کشور کارگاه هایی داریم که به عنوان خط مونتاژ محصولات تولید شده در کارخانه مرکزی عمل می کنند.

این فعال دانش بنیان در ادامه اعلام کرد: در مجموعه مان یک بخش شتاب دهنده راه اندازی کرده ایم و شرکت های نوپا را تحت حمایت خودمان قرار می دهیم. هم اکنون هم بعد از 4 سال یک شرکت را توانستیم به استقلال مالی برسانیم. دو شرکت دیگر هم به مدت یک سال و نیم سال است که به سوددهی رسیده اند اما هنوز با نقطه مطلوب مان فاصله دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006439

وب گردی

وب گردی