تجلیل  از راننده پاکدست شهرداری منطقه13 / فرهنگ پاکدستی  و نیکوکاری باید تسری داده شود

راننده امانتدار و صادق منطقه 13 از سوی دکتر حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و رحمان زاده شهردار منطقه تجلیل شد.

به ایسکانیوز، به پاس امانتداری و صداقت یکی از رانندگان خودرو سرویس شهر شاغل در شهرداری منطقه 13 ، طی جلسه ای با حضور دکتر حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و رحمان زاده شهردار منطقه با اهدای لوح تقدیر از محمد بالا کوهی، راننده این منطقه تجلیل شد

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اشاعه فرهنگ پسندیده نیکو کاری و پاکدستی آن هم در ماه مبارک رمضان مصداق بارز عمل به فرائض دینی است.

در یکی از روزهای مبارک ماه رمضان و در یکی از خیابان های منطقه ۵ تهران شهروندی روزه دار به نام "آقای قادری" هنگام اذان ظهر قصد اقامه نماز می کند و اتومبیل خود را به حالت روشن رها می کند و حتی از بستن شیشه های خودرو غافل می شود.

در همین حین شهروند دیگری که شاهد این ماجرا است خودروی خود را بلافاصله پشت خودرو آقای قادری پارک می کند تا مانع از سرقت آن شود.

" قادری" می گوید؛ بعد از نماز هنگامی که بطرف خودروی خود آمدم از اینکه خودرویی پشت اتومبیل من پارک شده و مانع آن است گله مند بودم و اینکه حالا چه کسی خودرو اش را اینگونه پارک کرده و من چگونه او را پیدا کنم.

شهروند مستاصل همچنان به اطراف خود می نگرد تا اینکه فردی نزد وی می آید و توضیح می دهد که چرا خودروی خود را پشت خودروی وی پارک کرده است.

شهروند اشک در چشمانش حلقه می زند و می خواهد هدیه ای به او بدهد اما وی از پذیرفتن وجه یا هدیه امتناع می کند چرا که این اقدام را وظیفه یک برادر دینی می داند. آقای قادری شغل این شهروند شریف را جویا می شود که وی خود را یکی از کارمندان شهرداری تهران معرفی می کند.

این ماجرایی است که همین چند روز اخیر اتفاق افتاده و ماجرایی از پاکدستی و امین بودن یک فرد که شاید در اتفاقات هزار توی شهرمان به چشم نمی آید.

آقای قادری ، شهرداری و شورای شهر تهران را در جریان این موضوع قرار داده و محمد جوادحق شناس تصمیم می گیرد تا این کارمند نمونه را ملاقات کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با این کارمند پاکدست مراتب تقدیر و تشکر خود را از وی به جا آورد و گفت: رفتارها و خصائل نیک باید در جامعه تسری یابد و یکی از راه های این امر تشویق و تقدیر افرادی است که این امور را وظیفه خود می دانند. براستی که حال شهر با وجود این افراد خیلی بهتر می شود.

حق شناس همچنین افزود: افراد نیکوکار فراوانی وجود دارند که پتانسیل پاکدستی و نیکوکاری دارند. با تشویق آنها این بالقوه بودن را به بالفعل تبدیل کنیم.

در این دیدار، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا از شهردار منطقه درخواست کرد راهکارهای قانونی ، جهت ارتقاء شغلی آقای بالا کوهی کارمند نیکو کار شهرداری اندیشیده شود.

کد خبر: 1006443

وب گردی

وب گردی