حمایت از نوپاهای فناوری های همگرا در حوزه داده های زیستی

رییس مرکز فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شناسایی کسب و کارهای نوپا در حوزه داده های زیستی خبر داد و گفت: حمایت از این کسب و کارها با انجام دو فراخوان «حمایت از نوپاهای فناوری های همگرا» در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیور، علی محمد سلطانی رییس مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری های همگرا بیان کرد: این مرکز در گام نخست با انجام مطالعات لازم نقاط همگرایی را مشخص کرد. پس از آن با توجه به وضعیت موجود در کشور نقطه تمرکز فعالیت ها مشخص شد. در این مسیر توسعه محصولات مورد نیاز کشور بررسی و گام هایی برای رفع این نیاز برداشته شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مرکز همگرا با برگزاری مسابقه تحلیل داده های نسل جدید توالی یابی در مسیر حمایت و توسعه کسب و کارهای داده های زیستی قرار گرفت تا به زودی شاهد رونق محصولات این حوزه باشیم.

سلطانی موضوع مهم دیگر را حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه همگرا دانست و گفت: برای حمایت از این کسب و کارها دو فراخوان «حمایت از نوپاهای فناوری های همگرا» منتشر شد. شناسایی نوپاهای این حوزه و حمایت از آنها اقداماتی است که با انتشار این فراخوان ها صورت گرفت. در نهایت نیز طرح های پذیرفته شده در دوره های پیش شتابدهی حضور یافتند. حضور در این دوره ها فرصتی را ایجاد کرد تا استارتاپ ها با تجربیات و فرآیند معرفی محصول خود آشنا شوند.

رییس مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در این دوره های 12 جلسه ای استارتاپ ها با روش های مختلف گسترش کسب و کار و محصول خود آشنا می شوند. در انتها نیز پس از مذاکره با مراکز حامی توسعه کسب و کار و شتابدهنده ها موفق به جذب سرمایه اولیه و شروع کار می شوند. در سال جدید نیز حمایت از این نوپاهای همگرا با قوت ادامه می یابد تا شاهد رونق فعالیت آنها باشیم.

کد خبر: 1006448

وب گردی

وب گردی