آغاز به کار مدرسه عالی  مهارتی «صنایع خلاق» از تیرماه/ برگزاری دوره های آموزشی انمیشین سازی و هنرهای دیجیتال

مدیر مدرسه عالی مهارتی «صنایع خلاق» از آغاز به کار این مدرسه مهارتی از ابتدای تیرماه امسال خبر داد.

حجت الاسلام حسن ودود مدیر مدرسه عالی مهارتی «صنایع خلاق» در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات این مدرسه مهارتی و رشته های آن اظهار کرد: بیشتر فعالیت های این مدرسه در حوزه هنرهای دیجیتال و صنایع فرهنگی است؛ انیمیشن یا بازی های رایانه ای به عنوان یک صنعت شناخته نمی شوند بلکه زیر مجموعه صنایع فرهنگی هستند.

وی افزود: این مدرسه مجموعه ای از فعالیت های آموزشی و تولیدی را در بر می گیرد؛ در واقع مدرسه صنایع خلاق به دنبال آموزش های مهارتی در زمینه هنرهای دیجیتال و تولید محتوا در این حوزه است.

ودود ادامه داد: فاز اول اقدامات مدرسه صنایع خلاق، ارائه آموزش های مهارتی است و بیشتر استادانی که در مدرسه حضور دارند در حوزه تولید محصولات انیمیشنی و بازی های رایانه ای فعالیت داشته اند؛ اولویت اصلی ما مهارت محوری و فراگیری آموزش های کاربردی است.

مدیر مدرسه مهارتی صنایع خلاق تصریح کرد: افراد در پایان دوره آموزشی باید بتوانند یک فعالیت رایانه ای را به عنوان طرح نهایی خود ارائه دهند.

وی با اشاره به رشته هایی که در مدرسه صنایع خلاق تدریس می شود اذعان داشت: رشته های این مدرسه به دو بخش دوره های کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند؛ انیمیشن 2D، 3D، انیمیت، طراحی کارکتر، موشن گرافی، آشنایی با نرم افزارهای تخصصی مانند افترافکت و... از جمله رشته هایی هستند که دوره آموزشی برای آن ها برگزار خواهد شد.

ودود با بیان این که محدودیتی برای حضور در این دوره های آموزشی وجود ندارد گفت: این مدرسه صرفا برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیست و اشخاصی که علاقه مند به این رشته ها هستند می توانند در دوره های آموزشی مدرسه صنایع خلاق شرکت کنند؛ برای علاقه مندان ابتدا دوره مقدماتی و آشنایی را می گذرانند و پس از آن با توجه به نظر استاد در رشته تخصصی که دارند ثبت نام می کنند.

مدیر مدرسه مهارتی صنایع خلاق اذعان داشت: به دلیل این که دوره های آموزشی مدرسه صنایع خلاق به صورت مهارتی است، از تیم های تولید استفاده زیادی می کنیم؛ برای موضوع جلوه های ویژه از استاد ربیعی استفاده می کنیم که او دوره های این حوزه را در کشور انگلستان گذرانده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی که مدرسه مهارتی صنایع خلاق برگزار می کند می تواند برای دانشجویانی که در این حوزه تحصیل می کند بسیار موثر باشد؛ البته برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره آموزشی کوتاه مدتی را برگزار خواهیم کرد که با نرم افزارهای رایانه ای و رشته های هنرهای دیجیتال آشنا خواهند شد که آن را در انتخاب رشته دانشگاهی کمک خواهد کرد.

ودود در پایان اذعان داشت: مدرسه مهارتی صنایع خلاق تیرماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ ثبت نام متقضیان نیز از هفته آینده به صورت اینترنتی آغاز خواهد شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1006478

وب گردی

وب گردی