سخن گفتن کافی نیست، اروپایی‌ها باید اقدام عملی کنند

وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتای عراقی خود، ضمن تأکید بر نقض قطعنامه‌ شورای امنیت از سوی آمریکا از اروپا نیز خواست در راستای برجام اقدام عملی اتخاذ کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران که وارد بغداد شده بود امروز صبح با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی خویش دیدار و در کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، وزیر خارجه عراق پس از نشست مشترک با ظریف به خبرنگاران گفت که سفر وزیرخارجه ایران با هدف پیگیری تفاهمات و توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله مسائل مرتبط با اروند رود و ساخت شهرک‌های صنعتی و خط راه‌آهن بعلاوه بحث در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گرفته است.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه دو طرف در خصوص ساخت راه‌آهن و مسائل مربوط به گذرنامه بحث و رایزنی کردند تأکید کرد: «عراق با تحریم‌های آمریکا مخالف و در کنار ایران ایستاده است و تحریم‌های آمریکا سودی ندارد و ما امیدواریم که بتوانیم به عنوان میانجی بین طرفین عمل کنیم.»

محمد جواد ظریف نیز به خبرنگاران گفت که گفت‌و‌گوهای خوبی با همتای عراقی در خصوص مسائل منطقه‌ای داشته است و ایران تمایل دارد روابط متوازنی با تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار سازد. او همچنین گفت که ایران آماده امضای پیمان عدم تعرض با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

او در ادامه افزود: هیچ زمانی توافق هسته‌ای را نقض نکردیم و اقدامات آمریکا با قطعنامه شورای امنیت در خصوص استفاده از زور تناقض دارد و ما با هرگونه تحرکی در راستای جنگ مقابله کرده و با قدرت و ایستادگی با آن روبه رو خواهیم شد.

ظریف از اروپایی‌ها نیز خواست تا به جای سخن گفتن در باره اینکه به توافق هسته‌ای پایبند هستند، اقدام عملی انجام دهند.

او همچنین از آغاز به کار ساخت خط آهن ایران و عراق خبر داد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1006484

وب گردی

وب گردی