کلاس‌های مربیگری و داوری رایگان در واحد‌های دانشگاه آزاد برگزار می کنیم/ احتمال تشکیل تیم آقایان دانشگاه آزاد در لیگ برتر

رئیس انجمن راگبی گفت: امسال سال راگبی در دانشگاه‌هاست و در توافقی که با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم قرار شد در تمام استان‌ها کلاس‌های رایگان داوری و مربیگری برگزار کنیم. دانشگاه آزاد از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برگزاری این کلاس ها کمک می کند تا نفرات بیشتری به رشته راگبی جذب شوند.

حسن میرزا آقابیگ در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: قرار است با کمک دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تیمی را آماده کرده و به مسابقات راگبی بانوان زیر 18 سال هندوستان اعزام کنیم. این مسابقات در آذر ماه یا بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و دانشگاه آزاد اسلامی نماینده ایران در این مسابقات است.

وی افزود: با توجه به اینکه ورزش راگبی المپیکی است خواسته‌مان از مسئولان این است که نگاه ویژه‌تری به این رشته داشته باشند تا موفق شویم با تشکیل تیمی قدرتمند سهمیه المپیک کسب کنیم. البته به دلیل زیرساخت هایی که داریم در آینده کمک می کند حرف‌های زیادی در راگبی برای حریفان قدر جهانی داشته باشیم.

میرزا آقابیگ ادامه داد: 27 و 28 تیرماه سال جاری مسابقات راگبی بانوان آغاز می شود و دانشگاه آزاد اسلامی هم در این دوره از مسابقات شرکت خواهد کرد. مسابقات آقایان هم 3 و 4 مرداد ماه برگزار می شود. این احتمال وجود دارد که دانشگاه آزاد در بخش آقایان هم تیم‌داری کند و این موضوع بستگی به نظر مدیر کل تربیت بدنی دارد.

رئیس انجمن راگبی اظهار کرد: امسال سال راگبی در دانشگاه‌هاست و در توافقی که با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم قرار شد در تمام استان ها کلاس های رایگان داوری و مربیگری برگزار کنیم. دانشگاه آزاد از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برگزاری این کلاس ها کمک می کند تا نفرات بیشتری به رشته راگبی جذب شوند. اگر این برنامه های که داریم به سرانجام برسد بدون شک رشته راگبی پیشرفت شایانی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به تمام استان ها نامه زدیم و تا کنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد های گلستان، کرمان و شهرری برای تشکیل تیم راگبی اعلام آمادگی کرده اند و امیدوارم با حمایت فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی شاهد رشد رشته راگبی در میان دانشگاه ها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006488

وب گردی

وب گردی