برگزاری اردوی فرانسه و سوئد صحت ندارد

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: مدارس غیر دولتی از ۲ سال پیش تحت عنوان اردو به کشور‌های اروپایی سفری نداشته اند چرا که وزارت خانه این امر را رسما ممنوع کرده و از ۲ سال گذشته هیچ مجوزی برای هیچ جایی و برای این چنین اردو‌هایی صادر نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر فعالیت مدارس لاکچری در تهران منتشر شد. در این اخبار اما شهریه بالا و کلاس زبان و کلاس های فوق برنامه نبود که نظرها را به خود جلب کرد بلکه تورهای اروپا به فرانسه و سوئد بود که واکنش های بسیاری را برانگیخت.

در این اخبار شنیده شد که این مدارس علاوه بر آموزش یک زبان مخصوص به دانش آموزان و آنها به اردوی کشورهای اروپا می برند.

محمد محسن بیگی، مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره اردو‌های اروپا در مدارس لاکچری غیر دولتی گفت: مدارس غیر دولتی به دو دسته تقسیم می‌شوند برخی تحت عنوان مدارس بین الملل هستند و از مرکز مدارس بین المل مجوز می‌گیرند که رسیدگی به وضعیت آنها در حیطه اختیارات ما نیست و برخی دیگر از سازمان مدارس غیر دولتی مجوز می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: مدارس غیر دولتی از ۲ سال پیش تحت عنوان اردو به کشور‌های اروپایی سفری نداشته اند. چرا که وزارت خانه این امر را رسما ممنوع کرده و از ۲ سال گذشته هیچ مجوزی برای هیچ جایی و برای این چنین اردو‌هایی صادر نشده است و اخباری که در فضای‌ مجازی منتشر شده‌ ممکن است برای سال‌های پیش بوده است.

از ۲ سال پیش اردوی مدارس غیر دولتی به کشور‌های اروپایی لغو شده است

محسن بیگی گفت: مدارس غیر دولتی نمی‌توانند هیچ تبلیغ اردوی خارج از کشوری را داشته باشند.

وی گفت: بازرسان ما به مدرسه‌ای که عنوان شد در غرب تهران اردوی کشور‌های اروپایی «فرانسه و سوئد» برگزار می‌کند مراجعه کرده اند و این مطلب اصلا صحت نداشت و به هیچ عنوان تبلیغ برای اردوی خارجی در این مدارس وجود نداشته است.

وی در ادامه گفت: ممکن است در برخی مدارس کلاس‌های زبان انگلیسی فرانسه و عربی در برخی مدارس تدریس شود ولی برگزاری این چنین اردوهایی را حداقل طی دو سال گذشته تائید نمی کنیم.

این سخنان مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی در حالی مطرح شده که روز بعد حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی به علی لاریجانی گفت: متأسفانه اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مدارس لاکچری در تهران به دست ما رسیده است. در این مدارس، ۸۰ میلیون پول از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند و دانش آموزان را به کشور‌های سوئد و فرانسه برده‌اند. علی لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را مامور کرد به موضوع فعالیت مدارس لاکچری در تهران رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در شرایطی که بخش قابل توجهی از جامعه در فشار اقتصادی به سر می‌برند، آیا درست است که چنین مدارسی در تهران فعالیت کنند؟!

ممکن است در برخی مدارس کلاس‌های زبان انگلیسی فرانسه و عربی در برخی مدارس تدریس شود ولی برگزاری این چنین اردوهایی را حداقل طی دو سال گذشته تائید نمی کنیم

به گزارش خبرنگار میزان، این اخبار در حالی منتشر می شود که شرایط اقتصادی جامعه باعث شده بسیاری از مردم از پس هزینه مدرسه دولتی برای فرزندان خود برنیایند برخی دیگر فرزندان خود را در این چنین مدارسی ثبت نام کنند و سالیانه حدود 50 میلیون فقط صرف تورهای اروپا کنند منهای هزینه بابت شهریه و کلاس های فوق برنامه و غیره.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1006513

وب گردی

وب گردی