ایثارگران وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه دریافت می کنند

مدیرعامل اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: با ابلاغ شورای پول و اعتبار، ایثارگران وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای طرح های خوداشتغالی دریافت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا ریاحی گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد ۵۰ میلیون تومانی وام اشتغال در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، پس از ابلاغ و طی مراحل اجرایی به ایثارگران جویای کار این میزان تسهیلات داده می شود.

وی گفت: تا پیش از این وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون تومان بود که با تصویب این میزان تسهیلات، به طور یقین کمک شایانی به ایثارگران بیکار خواهد کرد.

ریاحی ادامه داد: پیش بینی می شود ۱۲ هزار نفر در سال جاری بتوانند تسهیلات اشتغال را دریافت کنند اما ممکن است این رقم تسهیلات به ایثارگران جویای کار بیشتر شود.

به گفته وی، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران پس از ابلاغ و تصویب نهایی این میزان تسهیلات را به ایثارگران جویای کار پرداخت خواهد کرد.

ریاحی گفت: صندوق اشتغال و کارآفرینی به استناد ماده ۳۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد شده است و از فروردین ماه سال ١٣٩۴ فعالیت خود را آغاز کرد و از دی ۱۳۹۵ پرداخت تسهیلات به ایثارگران آغاز شد. در سال ۹۶ و ۹۷ آمار تسهیلات قابل توجه بود و در سال ۹۶ حدود ١٧۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که زمینه اشتغال ۶ هزار و ۵٠٠ نفر فراهم شد.

هنوز حدود ٩٠ هزار ایثارگر بیکار هستند اگرچه نرخ بیکاری در کشور ١٢ درصد است اما در بنیاد شهید این رقم حدود چهار درصد است

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با اعطای تسهیلات اشتغالزایی و تسهیلات پرداختی به ایثارگران در سال ٩۶ و ٩٧ بیش از ١۴ هزار شغل برای ایثارگران جویای کارهای خوداشتغالی ایجاد شد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیشتر گفته بود که بر اساس آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر حدود ۹۰ هزار نفر از فرزندان خانواده های شهدا و ایثارگران بیکار هستند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ آمار بیکاری در بنیاد شهید در میان خانواده های شهدا و ایثارگران زیاد بوده است، گفت: تلاش زیادی داشتیم که تعداد زیادی از این عزیزان شاغل شوند و در این پنج سال نزدیک به ١٠٠ هزار نفر شاغل شدند.

ریاحی ادامه داد: هنوز حدود ٩٠ هزار ایثارگر بیکار هستند اگرچه نرخ بیکاری در کشور ١٢ درصد است اما در بنیاد شهید این رقم حدود چهار درصد است و علت این است که فرزندان خانواده های شهدا و ایثارگران در حال بزرگ شدن و جویای کار هستند و اکثر آنها تمایل به اشتغال در مشاغل دولتی دارند اما به دلیل کوچک سازی دولت و سازوکارهای دولت این موضوع امکانپذیر نیست.

ریاحی تصریح کرد: از دستگاه های دولتی می خواهیم برای اشتغال ایثارگران با ما همکاری کنند اگرچه پارسال ٢۴ هزار فرصت شغلی ایجاد شد و بیش از ١۴ هزار نفر در دستگاه های دولتی و مابقی در کارهای خرد و کلان غیردولتی جذب شدند.

گفتنی است، در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1006541

وب گردی

وب گردی