سیگنال‌دهی غذاهای تخمیر شده به بدن

دانشمندان اعلام کردند غذاهایی که با تخمیر شدن ایجاد می شوند، نوعی سیگنال را به سیستم ایمنی بدن انسان انتقال می‌دهند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان کشف کردند اسید D-phenyllactic که در مواد تخمیر شده وجود دارد، نوعی سیگنال را در زمان ورود مواد خارجی و انرژی به سیستم ایمنی و سلول‌های چربی می‌فرستد.

محققان اعلام کردند که باکتری و لاکتیکی که کلم را به ترشی و شیر را به ماست تبدیل می‌کند، یک ماده (D-phenyllactic acid) که گیرنده خاصی روی سلول‌های ایمنی منحصر به انسان ها ارتباط دارد را در بدن پنهان می‌کند.

این مسیر سیگنالینگ از باکتری‌های روده‌ای به سلول های بدن ممکن است بر پایه اثرات مفید خوردن غذای تخمیر شده (ماست، کلم، تره) بر سلامت انسان باشد.

«تخمیر» یا (Fermentation) فرآیندی متابولیک است که قندها را به اسیدها، گازها یا الکل تبدیل می‌کند. این فرآیند در مخمر‌ها و باکتری‌ها و همچنین در سلول‌های عضلانی هنگام مواجه شدن با کمبود اکسیژن رخ می‌دهد، همانطور که در تخمیر اسید لاکتیک اتفاق می افتد.

به علاوه از واژه تخمیر به‌طور گسترده‌ای برای اشاره به رشد میکروارگانیسم‌ها روی یک محیط کشت، اغلب با هدف تولید یک محصول شیمیایی خاص استفاده می‌شود. میکروبیولوژیست فرانسوی لوئیز پاستور (Louis Pasteur)، اغلب به خاطر دانشش دربارهٔ تخمیر و علل میکروبی آن به یاد آورده می‌شود. علم تخمیر تحت عنوان مخمرشناسی (zymology) نیز شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006550

وب گردی

وب گردی