مرکز تحقیقات متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افتتاح می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: با هدف خدمات دهی به صنعت، مرکز تحقیقات متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد زنجان، علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سالروز تأسیس واحد زنجان گفت: تأسیس این واحد دانشگاهی فرصت مناسبی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاه فراهم کرد و این سیاست توزیع عدالت آموزشی در کشور بود.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس واحدها و مراکز دانشگاهی در نقاط مختلف و دور دست و محروم توانست تحصیلات دانشگاهی را بصورت یکنواخت در کشور توزیع کند و آموزش عالی را از انحصار دولت در بیاورد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت این دانشگاه در استان زنجان، افزود: در استان زنجان 4 واحد دانشگاهی در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و هیدج و 2 مرکز وابسته به واحد زنجان در شهرهای ماهنشان و طارم فعالیت می کنند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان دارای حدود 11 هزار دانشجو، 440 عضو هیأت علمی و 460 کارمند بوده که ظرفیتی مهم و بزرگ از نیروی انسانی برای استان است.

وی با اشاره به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برای درآمدهای غیر شهریه ای، خاطرنشان کرد: مبنای فعالیت دانشگاه ها باید مسأله محور باشد و دانشگاه باید بتواند در هر بخشی متناسب با نیاز جامعه حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با تأکید بر اینکه دانشگاه های کشور باید به سمت کارآفرینی حرکت کنند، افزود: راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درخصوص رونق تولید، عمل به منویات مقام معظم رهبری، توجه و تأکید بر سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان است و برای همین منظور فعالیت هایی را در بخش های متالورژی شروع کرده تا بتواند در تأمین نیازهای واقعی جامعه گام بردارد.

فیروزفر تأکید کرد: با هدف خدمات دهی به صنعت، مرکز تحقیقات متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به زودی افتتاح خواهد شد.

وی به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم رانقلاب و نامگذاری سال جاری با عنوان «رونق تولید» نخبگان و دانشگاهیان باید به صورت جدی برای رفع مشکلات کشور وارد عرصه شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به ارتباط نزدیک و مؤثر دانشگاه و صنعت نیاز است و البته باید تولید کننده و صنعتگر اطمینان حاصل کنند که ماحصل این ارتباط افزایش بهره وری خواهد بود.

فیروزفر با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در استان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به اقتصاد نفت توانسته است 40 درصد فعالیت های آموزشی کشور را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006561

وب گردی

وب گردی