حمایت از پایان‌ نامه‌های  دانشجویی در جهت توسعه اقتصاد حمل و نقل ریلی

کارگروه حمل و نقل ریلی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، با حمایت از پایان نامه های دانشجویی به دنبال توسعه اقتصاد حمل‌ونقل ریلی در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کارگروه حمل و نقل ریلی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با بررسی موضوع‌های پژوهشی مرز دانش و نیاز کشور در مفاهیم نوظهور ریلی، اولویت‌های فناوری و پژوهشی این حوزه‌ها را تعیین و به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در این برنامه بلندمدت که با همکاری دانشگاه های سراسر کشور اجرایی خواهد شد، از پایان نامه هایی که با موضوعات مرتبط به حوزه حمل و نقل ریلی انتخاب شوند حمایت‌های مالی و معنوی خواهد کرد.

پایان نامه هایی که با موضوعات «توسعه اقتصاد حمل‌ونقل ریلی در بازار داخلی و بین‌المللی»، «افزایش بهره‌وری ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی (Shift to Rail)» و «حمل‌ونقل ریلی دیجیتال» انتخاب شوند تحت پوشش حمایت های ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری قرار می گیرند.

«توسعه بازارهای صادراتی ایران در حمل‌ونقل ریلی»، «توسعه گردشگری از طریق حمل‌ونقل ریلی»، «طراحی و توسعه دسترسی کارخانجات تولیدی به شبکه حمل‌ونقل ریلی»، «افزایش بهره‌وری حمل بار از طریق حمل‌ونقل ریلی»، «افزایش بهره‌وری و اقتصادی‌ کردن حمل‌ونقل ریلی» و «هوشمندسازی شبکه حمل‌ونقل ریلی» از جمله موضوعات فرعی است که می تواند برای پایان نامه ها انتخاب شود.

همچنین دیگر موضوعات مورد نیاز حوزه توسعه حمل و نقل ریلی شامل «سیستم ایمن کنترل حرکت مستمر قطار بین دو شبکه ریلی با تکنیک هوشمندسازی»، «کنترل ترافیک در راه‌آهن با تکیه‌ بر تکنیک‌های کنترل اتوماتیک و کنترل هوشمند»، «سیگنالینگ هوشمند در مترو و حمل‌ونقل ریلی»، «اینترنت اشیا و حمل‌ونقل ریلی» و «به‌کارگیری مصالح هوشمند در طراحی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی» می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006562

وب گردی

وب گردی