دانشگاه آزاد در مسیر توسعه تعاملات فکری و فرهنگی ایران و افغانستان گام برمی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تعاملات فکری و فرهنگی بیشتر برای امضاء تفاهم نامه با کشور همسایه و مسلمان افغانستان در شهر کابل گام‎هایی برداشته است که علاوه بر مسائل فکری و فرهنگی، برنامه‎های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و..... را شامل می‎شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد زاهدان، مراسم افطاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور سرکنسول افغانستان، نماینده وزارت امور خارجه در استان، دانشجویان افغانستان و مدیران کنسولگری در واحد زاهدان برگزار شد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تلاش لازم را در راستای هموار شدن مسیر اشتغال به تحصیل دانشجویان اتباع غیرایرانی انجام داده است.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: این مجموعه آموزش عالی در راستای تعاملات فکری و فرهنگی بیشتر برای امضاء تفاهم نامه با کشور همسایه و مسلمان افغانستان در شهر کابل گام‎هایی برداشته است که علاوه بر مسائل فکری و فرهنگی، برنامه‎های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و..... را شامل می‎شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال جاری ششمین همایش بین‎المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت با همکاری کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‎شود تا بدین وسیله ارتباطات فکری و فرهنگی بین کشورهای همسایه بیش از گذشته تقویت شود.

وی گفت: امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان افغانستان در تمامی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان مهیاست.

نیک پور سرکنسول افغانستان نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای آموزش عالی جوانان افغانستان، گفت: امضاء تفاهم نامه، حضور مدیران دانشگاه آزاد اسلامی ایران در کشور افغانستان و برقراری ارتباط و تعاملات مستمر باعث افزایش علاقمندی جوانان برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

این مراسم با صرف افطار و بحث و تبادل نظر درباره برنامه‎های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در زمینه ادامه تحصیل دانشجویان افغانستان پایان یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006564

وب گردی

وب گردی