آغاز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای انواع خدمات مالکیت فکری

صندوق نوآوری شکوفایی از دریافت خدمات مالکیت فکری به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری سازی دستاورهای فناورانه،حفاظت و توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان در داخل و خارج​​​​​​​ حمایت می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: خدمات مالکیت فکری که صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری برای اولین بار از دریافت آن‌ها حمایت می‌کند «ثبت اختراع»، «طرح و نشان تجاری در داخل و خارج کشور»، «خدمات ممیزی» و «مدیریت دارایی‌های فکری» هستند.

به گفته وی در بخش «ممیزی و مدیریت و ارزش‌گذاری دارایی‌های فکری» به عنوان یکی از مهمترین خدمات این حوزه، شرکت‌ها می‌توانند از ۳ خدمت «جستجوی دانش‌پیشین( Novelty Check)»،«نقض‌پتنت (Infringement)» و «تحلیل پتنت» استفاده کنند.

ملکی فر در توضیح خدمات «نقض پتنت» خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی یا شرکت‌هایی که در آستانه صادرات محصولات و خدمات خود قرار دارند، می‌توانند با استفاده از خدمات «نقض پتنت» اطمینان یابند که فروش محصول، خدمت یا دانش فنی آن‌ها در کشور مقصد، موجب نقض حقوق مالکیت فکری سایر شرکت‌ها نمی‌شود. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند با ثبت دارایی‌های فکری خود در مقاصد صادراتی، از بازارهای صادراتی خود پیشگیرانه حفاظت کنند.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی درباره «تحلیل پتنت» نیز افزود: شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد توسعه محصولاتفناورانه جدید دارند نیز می‌توانند با استفاده از خدمات «تحلیل پتنت»، شناخت عمیقی از آخرین وضعیت دانش و فناوری در حوزه‌های مرتبط به دست آورده و مسیر توسعه و اکتساب محصول را شتاب بخشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006589

وب گردی

وب گردی