بزرگ‌ترین طرح تحقیقاتی گیاهان دارویی استان فارس در دانشگاه آزاد شیراز کلید خورد/ درآمد 1 میلیاردی  واحد شیراز از طرح‌های برون‌دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز سال گذشته بالغ بر 1 میلیارد تومان از طرح‌های برون‌دانشگاهی درآمد کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی همانند سال‌های گذشته، امسال نیز در مراسم افطار بیت رهبری حضور یافته و ضمن دیدار با مقام معظم‌رهبری به بیان دغدغه‌‌‌ها و مطالبات خود پرداختند. حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز نکات مهمی درباره مسائل مطرح شده و اهمیت جایگاه پژوهش در توسعه کشور فرمودند.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به نقش کلیدی دانشگاه‌ها در مسیر توسعه و تحول کشور، بدون شک یکی از ابزارهای توسعه و تحول در تمام نقاط دنیا توجه به امر پژوهش، خصوصا در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی است. برای بررسی بیشتر نقش پژوهش در توسعه و آبادانی کشور به سراغ برخی از مسئولان واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد رفتیم و نقش این دانشگاه را در به‌کارگیری امر پژوهش در مسیر توسعه کشور بررسی کردیم.

محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره رویکرد پژوهش محوری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: طرح پایش که دکتر طهرانچی به منظور موضوع محور کردن پژوهش ها در واحدهای دانشگاهی ارائه داده اند، بهترین روش در راستای توجه به پژوهش محوری در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: این طرح از اول شهریورماه اجرایی می شود و می تواند به جهت دهی پایان نامه های دانشجویی تاثیر قابل توجهی را داشته باشد؛ دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان است و لذا با توجه به داشتن پتانسیل های زیاد می تواند در جهت پژوهش محوری گام های اساسی بردارد.

پیشقدم با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در راستای اجرای طرح پایش و نیازمحور کردن پایان نامه های دانشجویی گفت: در واحد شیراز تمامی زمینه های لازم برای اجرای این طرح فراهم شده است؛ موضوعاتی از قبیل جذب توریسم و مسائل حقوقی جزو اولویت های واحد شیراز برای اجرای طرح پایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره توسعه مراکز رشد در واحد شیراز اذعان داشت: یکی از ساختمان های واحد شیراز به منظور فعالیت های پژوهشی به مرکز رشد اختصاص داده شده است و از تمامی شرکت های پژوهشی برای حضور در این مرکز استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز سال گذشته بالغ بر 1 میلیارد از طرح های برون دانشگاهی درآمد کسب کرده است؛ اقدامات باغبانی و کشاورزی سهم قابل توجهی از درآمدهای غیر شهریه ای را به خود اختصاص داده اند.

پیشقدم در پایان بیان کرد: طرح بزرگ تحقیقاتی و تولیدی در حوزه گیاهان دارویی و کشاورزی در استان فارس کلید خواهد خورد که در صورت رسیدن به تایید نهایی اطلاعات دقیق تر را اعلام خواهیم کرد.

آنچه مسلم است، انجام پژوهش و تحقیق یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه در سراسر جهان محسوب می‌شود؛ چرا که موجب افزایش بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی کشور خواهد شد. پژوهش فرآیندی است که نباید از ورودی‌ها، خروجی‌ها و پیامدهای اجرای آن غافل شد. اگر توجه به این بخش گسترش یابد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خودکفایی کشور و کسب ثروت از طریق پژوهش خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006634

وب گردی

وب گردی