جزئیات تفاهم نامه 4 ساله دانشگاه آزاد با اتاق بازرگانی اصفهان/ از ایجاد سرای نوآوری تا سازو کاری برای شناسایی مشکلات بخش صنعت

جزئیات تفاهم نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اتاق بازرگانی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفته گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان را امضا کرد.

این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری ها با هدف بهره مندی از ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری طرفین در حوزه های علم و فناوری ایجاد شده است.

با توجه به ایجاد این تفاهم نامه اتاق بازرگانی اصفهان در راستای رفع مشکلات اقتصادی همکاری های بیشتری با دانشگاه آزاد اسلامی استان خواهد داشت.

دامنه فعالیت این تفاهم نامه کلیه واحد های دانشگاه در استان اصفهان و واحد جامع مستقل نجف آباد است.

در خصوص چگونگی اداره و مکان سرای نوآوری دبیرخانه مشترک در مورد آن تصمیم گیری و متناسب با تصمیم اتخاذ شده در صورت نیاز قرارداد تکمیلی را تنظیم می کند.

در این گزارش جزئیات تفاهم نامه همکاری های علمی دانشگاه آزاد با اتاق بازرگانی اتاق اصفهان را می خوانید:

سازوکار اتاق بازرگانی برای دانشگاه آزاد اسلامی

هدف از این تفاهم نامه تعامل دانشگاه و اتاق بازرگانی در جهت شناسایی و عارضه یابی مشکلات موجود اقتصادی شامل صنعت، معدن، کشاورزی، تجارت و خدمات استان اصفهان بوده و همچنین کمک درجهت ایجاد ساز و کار لازم برای ارائه پیشنهادات و راه حل های ممکن در جهت رفع مشکلات و تلاش برای بهره وری بیشتر و حل مسئله از اقتصاد بخش خصوصی در راستای بهبود شاخص های فضای کسب و کار است.

ایجاد سرای نوآوری دانشگاه آزاد با اتاق بازرگانی

با توجه به نقش اساسی و کلیدی دانشگاه در اقتصاد ملی کشور و همچنین اقتصاد مقاومتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حضور فعال دانشگاه ها در مسائل مهم این تفاهم نامه تنظیم و مقرر گردید.

جهت دستیابی به اهداف این تفاهم نامه، دانشگاه و اتاق بازرگانی مقدمات لازم جهت راه اندازی مشترک سرای نوآوری دانشگاه با اتاق بازرگانی را فراهم نمایند.

این سراها ترکیبی از محیط جدید تخصصی بازار و تیمچه‌های قدیمی است که فضایی برای تعامل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ارتباط منسجم ایجاد کند. در سرای نوآوری، مرکز رشد، پارک علم و فناوری، شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذار، مدرسه خلاقیت و… وجود خواهد داشت.

حوزه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی

کلیه برنامه های مد نظر در جهت انتقال دانش فنی، تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی، انجام خدمات عارضه یابی و حل مسئله، ایجاد ساز و کارهای علمی و بازاریابی بین المللی، انجام پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز، هدفمند سازی رساله ها و پایان نامه های دانشگاه متناسب با نیاز های پژوهش، فرصت های مطالعاتی و پژوهشی استادان، انجام بازدید های متقابل علمی و صنعتی، تبادل اطلاعات و آمار مورد نیاز، استفاده از امکانات تحقیقاتی متقابل، همکاری در زمینه مدارس عالی مهارت در جهت تامین نیاز های نیرو های ماهر اتاق بازرگانی و در مجموع استفاده از ظرفیت های طرفین در قالب این تفاهم نامه در سرای نوآوری قابل انجام خواهد بود.

مقرر گردید طرفین به صورت مشترک پیگیری سرای نوآوری حداکثر ظرف 2 ماه مقدمات راه اندازی و اهداف تفاهم نامه را پیگیری کنند.

نحوه اجرای تفاهم نامه اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد

ابتدا دبیرخانه مشترک اعم از دونفر دانشگاهی، دو نفر از اتاق بازرگانی و یک نفر مرضی الطرفین که مدیریت راه اندازی مراکز رشد و سرای نوآوری، امور مربوط به موارد پژوهشی و مدیریت آموزش را نظارت می کند، تشکیل خواهد شد.

هریک از طرف دانشگاه و اتاق بازرگانی در خصوص موضوعات مندرج، تقاضای خود را طی نامه رسمی اعلام کرده و برای هر مورد قرارداد های جداگانه تنظیم خواهد کرد.

مدت تفاهم نامه از تاریخ 1 خرداد ماه 1398 به مدت 4 سال اعتبار دارد و همچنین در صورتی که هر یک از طرفین تمایل برای تمدید تفاهم‌نامه را داشته باشد حداقل باید 3 ماه قبل از خاتمه تفاهم نامه مراتب را به طرف مقابل اعلام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006639

وب گردی

وب گردی