اندیشه و فرهنگ نشانه عظمت یک کشور است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت گفت: مساحت جغرافیایی نشانه بزرگی یک کشور نیست بلکه اندیشه و فرهنگ نشانگر عظمت کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران که در ساختمان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیار خوشحالم که این دانشگاه درجایگاه های بین المللی رتبه خوبی دارد.

وی ادامه داد: مساحت های جغرافیایی نشان بزرگی کشور نیست بلکه اندیشه، فرهنگ و استقلال نشانگر عظمت یک کشور است.
سلامی گفت: امروز شما دانشجویان پرچمداران اندیشه کشور هستید کشور ما با شما بزرگ و مقتدر می شود و انشالله جایگاه تمدنی خود را در عصر جدید بازمیگرداند.

فرمانده سپاه پاسداران افزود: موفقیت شما دانشجویان حساس و خطیر است ما می خواهیم عصر طلایی انقلابمان را به کمک رهبری کبیرمان به برکت اندیشه ایشان احیا کنیم.

وی بیان کرد: عصر طلایی اسلام از قرن 7 میلادی تا 13 قبل از رنسانس بود که جهان اسلام مهد تمدن بشری و کانون علمی، هنر و صنعت بوده است.
سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی احیاگر تمدن کشور شد، ما تاریخ سختی را در این 40 سال گذراندیم زیرا قدرت های بزرگ نمی توانستند پذیرای قدرت اسلام در جهان باشند.

سلامی اضافه کرد: پیام این انقلاب آزادی، کرامت و معنویت است از ابتدا همه جلوی کشور صف آرایی کردند و ما در این 40 سال جلوی این صف آرایی های شیطانی جنگیده ایم که شاهد سرنوشت کشور توسط مستشاران آمریکایی نباشیم.
فرمانده سپاه پاسداران گفت: چرا دانشمندان ما را ترور می‌کردند؟ چون فکر می‌کردند کشور به دست این جوانان رشد می کند ما جنگ های بزرگی را دیده ایم که خوشبختانه پیروز درآمده ایم.

سلامی گفت: امروز ساخت ماهواره برای ما مانند ساخت دوچرخه است.

سلامی افزود: ما باید این کار را می کردیم تا ناوهای دشمن مورد هدف قرار گیرند، حدود 12 سال پیش در یک روز استثنایی یک صفحه ناو مورد حمله این موشک ها قرار گرفت.
فرمانده سپاه پاسداران افزود: یک پرنده بدون سرنشین در چندصد کیلومتر حرکت می‌کند و با فناوری اعجاب انگیز خود این پرنده را سرنگون کردیم با توجه به تحریم ها خودمان هواپیما، رادار، چرخه هستی و غیره داریم و کسی نمی تواند ما را محدود کند.

سلامی گفت: این افق های بزرگ توسط رهبر معظم انقلاب و جوانان پیموده شد و ما امروز یک قدرت بزرگ و شکست ناپذیر هستیم، استراتژی دشمن فشار حداکثری در عملیات های مختلف است.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران ایستاده و حرکت می کند و می بینید ما توانسته ایم فضای عملیات دشمنان کشور را بشکنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: ما امروز دیگر به وسعت مرزهایمان قوی نیستیم ما میدان تاسیس ساخته ایم، این مسئله برای کشور یک قدرت نسبی ساخته است. هرچه دشمن تهدید می کند مردم ما آرام تر هستند امروز به وضوح شاهد هستیم آمریکا در نبردهای گوناگون در مقابل کشورمان شکسته خورده است، نفرت آمریکا در جهان بیشتر شده است، چراکه هرچه این کشور خرج می کند بیشتر شکست می خورد.

سلامی تصریح کرد: جوانان ما سیطره اصلی آمریکا را فقط مطالعه کردند ولی امروز ما بسیار قوی تر از گذشته هستیم، همه می‌دانند ما حضور نظامی در عراق نداریم ولی مستشارانی در سوریه داریم.

فرمانده سپاه افزود: ما در آخرین فراز مشکلات اقتصادی هستیم مشکلات اقتصادیمان حل پذیر است چه بسا ظرفیت های بالایی داریم من بشارت می دهم این آخرین فراز مشکل ما است که عبور کنیم و با قدرت پیش می رویم و پرچم را به شما جوانان می‌سپاریم تا در قله های اقتدار نمایان شوید.
انتهای پیام /

کد خبر: 1006642

وب گردی

وب گردی