ساخته شدن بخشی از یک سیستم ایمپلنت مغزی

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حمایت این ستاد موفق به طراحی و تولید نوع جدیدی از «باتری لیتیوم یون» شدند تا با این اقدام محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر یک گام دیگر برای طراحی سیستم های ایمپلنت مغزی در داخل کشور بردارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیستم ایمپلنت مغزی با کاربرد های متفاوت در حوزه های پزشکی، توانبخشی، بازتوانی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که در حوزه پزشکی می توان از این سیستم و با تحریک عمقی مغز، بیماری پارکینسون را درمان کرد. ثبت سیگنال های عصبی یا تحریک سلول های عصبی کاری است که این سیستم انجام می دهد.

ایمپلنت مغزی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. پروژه تولید الکترودها و باتری سیستم تحریک عمقی مغزی یکی از برنامه های مورد حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

بر این اساس محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حمایت این ستاد موفق به طراحی و تولید نوع جدیدی از «باتری لیتیوم یون» شدند.

این باتری ها کار توان دهی و تولید انرژی ابزارهای قابل کاشت در مغز را دارند. از ویژگی های این باتری قابلیت شارژ مجدد است که آن را تبدیل به وسیله ای مناسب برای ابزارهای قابل کاشت همچون تحریک کننده های عمقی مغز می کند.

با این اقدام محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر یک گام دیگر برای طراحی سیستم های ایمپلنت مغزی در داخل کشور برداشته شد تا به زودی این ایمپلنت ها به صورت بومی در داخل کشور طراحی و تولید شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006673

وب گردی

وب گردی