خدمات سلامت ارزان و با‌کیفیت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

خدمات سلامت با کیفیت و قیمت مناسب برای شهروندان با تهیه و تدوین اطلس کسب و کار در حوزه سلامت دیجیتال، ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ارائه خدمات سلامت با کیفیت و قیمت مناسب یکی از اهداف مهم تهیه اطلس کسب و کار حوزه سلامت دیجیتال برای شهروندان است تا با دسترسی مناسب به خدمات سلامت از مزایای اجرای این طرح بهره‌مند شوند.

اصلاح سبک زندگی و دسترسی عادلانه و دسترسی مناسب همه افراد به خدمات یکسان و برخط از دیگر اهداف تدوین و تهیه این اطلس است.

با بررسی طرح آینده نگاری ملی، وضعیت استارت‌آپ‌های جهان در حوزه‌های غیر روتین در 15 حوزه بررسی شد، اغلب استارت‌آپ های کشور بر پلت فرم های اجتماعی از جمله غذا، خدمات تحویل آنلاین خرید و فروش آنلاین و حمل و نقل تمرکز کرده اند در حالی که در دنیا کسب و کارهای دیگری نیز وجود دارند.

بررسی فعالیت 70 استارت‌آپ حوزه سلامت دیجیتال

یکی از 15 حوزه بررسی شده درطرح آینده‌نگاری ملی، حوزه خدمات سلامت دیجیتال بود که نوع فعالیت‌ها، ارائه خدمات و روش های کسب وکار بیش از 70 استارت‌آپ در حوزه سلامت دیجیتال مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

بازارهای هدف استارت‌آپ‌های سلامت دیجیتال بر سه دسته شهروندان-بیماران، ارائه دهندگان خدمات سلامت و محیط های آموزشی متمرکز شده که هریک از این دسته‌ها خود بخش‌های متفاوتی دارد.

دسته شهروندان-بیماران بر سه موضوع تناسب اندام و سبک زندگی، مراقبت در منزل و شبکه های اجتماعی و بازارگاه‌های الکترونیکی متمرکز شده است.

دسته محیط‌های آموزشی هم به موضوع خدمات آموزشی و دسته ارائه دهندگان خدمات سلامت نیز بر موضوع تشخیص و مراقبت پیشرفته و مدیریت دانش تمرکز دارند.

این استارت‌آپ‌ها در زمینه نظارت بر تغذیه و فعالیت، سامانه های آموزشی-ترویجی مشاوره ورزش و تناسب اندام، ابزارک های پوشیدنی هوشمند فعالیت دارند.

همچنین محورهای پایشگر خواب، پایش علائم حیاتی، آزمایش خون در خانه، نظارت برجنین و مادر باردار و نظارت بر ریه و تنفس از جمله اقدامات استارت‌آپ های فعال در حوزه مراقبت در منزل است.

استارت‌آپ‌های شبکه‌های اجتماعی و بازارگاه‌های الکترونیکی نیز فعالیت خود را بر موضوعات رزرو وقت ملاقات،آزمایش،ارتباط بیمار و پزشک و ارتباط بیماران با یکدیگر متمرکز کرده‌اند.

بخش خدمات آموزشی نیز به محورهای واقعیت مجازی،واقعیت افزوده و محتوای آموزشی چند رسانه ای می‌پردازد.

استارت‌آپ‌های حوزه تشخیص مراقبت پیشرفته نیز بر موضوعات سیستم‌های سه بعدی تصاویر، نظارت بر علائم حیاتی، تشخیص داده محور و درمان مبتنی بر بازی تمرکز دارد.

در حوزه مدیریت دانش نیز به پرونده های الکترونیک، تجزیه و تحلیل کلان داده ها و اشتراک اطلاعات و شبکه سازی پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006681

وب گردی

وب گردی