بلیت فروشی یونورسیاد دانشجویان جهان امروز آغاز می شود/ از برگزاری افتتاحیه در ورزشگاه مارادونا تا قیمت بلیت مسابقات

بلیت فروشی مسابقات یونورسیاد دانشجویان جهان از فردا آغاز خواهد شد که قرار است افتتاحیه این دوره از مسابقات در ورزشگاه مارادونا برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی امین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 12 لغایت 23 تیرماه ماه در شهر ناپل کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

در این مسابقات دانشجویان جهان برای 222 مدال در 17 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. قیمت بلیت در مرحله مقدماتی 3.35 دلار است که کودکان هزینه‌ای برای آن نمی‌پردازند.

هرساله تعداد زیادی از دانشجویان برای حضور در این مسابقات حاضر می شوند تا برای کشورشان افتخار آفرینی کنند و در سال جاری ایران با کم ترین تعداد شرکت کننده به ایتالیا اعزام خواهد شد.

برگزاری افتتاحیه یونورسیاد در ورزشگاه مارادونا

بلیت فروشی برای این رویداد دانشگاهی از امروز آغاز می شود و علاقمندان برای حضور در این مسابقات می توانند با خرید بلیت در ورزشگاه ها حاضر شوند.

مراسم افتتاحیه سی امین یونورسیاد چهارشنبه 12 تیر ماه در ورزشگاه سن پائولو ناپل برگزار خواهد شد و اختتامیه این مسابقات 23 تیرماه با حضور 9 هزار دانشجو برگزار می شود.

ورزشگاه سن پائولو رسما در 6 دسامبر 1959 با بازی بین یوونتوس و ناپولی افتتاح شد و سن پائولو نام یکی از قربانیان جنگ جهانی دوم است.

سن پائولو از لحاظ وسعت، سومین استادیوم وسیع کشور ایتالیا بعد از سن سیرو و المپیک رم می باشد.

معروف ترین بازی نیمه نهایی جام جهانی 1990 بین تیم های آرژانتین و ایتالیا در این ورزشگاه برگزار شد؛ یکی از جذابیت های این بازی این بود که دیگو مارادونا از طرفداران ناپولی خواست تا تیم آرژانتین را تشویق کنند.

اما طرفداران در حرکت جالبی روی پرچم پاسخ دادند: مارادونا، ناپل شما را دوست دارد اما ایتالیا وطن ما است.

پس از درخشش مارادونا در باشگاه ناپولی و جام جهانی، پیشنهاد شد که نام سن پائولو، به دیگو مارادونا تغییر کند اما بر اساس قانون، باید حداقل یک دهه از مرگ شخصی بگذرد تا بتوان جایی را برای او نام گذاری کرد!

قیمت بلیت برای مسابقات یونورسیاد

قیمت بلیت افتتاحیه مسابقات یونورسیاد برای عموم، افراد زیر 18 سال و افراد بالای 65 سال 5 یورو است. همچنین بسته کامل برای خانواده ها 36 یورو است و با تهیه بلیت علاقمندان در مراسم اختتامیه هم می توانند به صورت رایگان شرکت کنند.

حدود 9300 دانشجو از 128 کشور برای کسب 222 مدال در 18 رشته دائمی (دوومیدانی، بسکتبال، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، جودو، شنا، تکواندو، واترپلو، تنیس روی میز، والیبال، تنیس، شیرجه و ژیمناستیک ریتمیک، تیراندازی با کمان) و سه رشته انتخابی (راگبی هفت‌نفره، قایقرانی بادبانی و تیراندازی) به میدان خواهند رفت.

بلیت رقابت های رده بندی 3 یورو، بلیت بازی های فینال 5 یورو و برای افراد زیر 18 سال و افراد بالای 65 سال 3 یورو است. همچنین خانواده ها با بسته های 14 یورویی می توانند در برای حضور در این مسابقات بلیت تهیه کنند.

شعار یونورسیاد 2019

«منحصر به فرد بودن» (TO be Unique ) شعار سی‌امین یونیورسیاد دانشجویان جهان انتخاب شد.

مسئولان برگزاری رقابت‌ها در مورد دلیل انتخاب این شعار منحصر به فرد بودن ناپل و تاریخ آن که باعث غرور مردم این شهر شده است را اعلام کرده اند.همچنین این شهر دارای فرهنگ کهن می باشد و از طرف یونسکو به اسم شهر «خورشید و دریا » و به عنوان میراث جهانی شناخته شده است.

42 دانشجو ایرانی در مسابقات جهانی

تیم ایران در رشته‌ تکواندو و در بخش مبارزه و پومسه با دانشجویان دختر و پسر اعزام می‌شود. همچنین در تیرکمان و در بخش کامپوند مسابقات در دو بخش دختران وپسران برگزار می‌شود. در تیراندازی و در بخش تفنگ و طپانچه نیز تیم کشورمان در دو بخش دختران و پسران با حریفان خود پیکار خواهد کرد و در مسابقات والیبال، تیم والیبال دانشجویان کشورمان فقط در بخش پسران حضور خواهد داشت.

کاروان ورزشی دانشجویان ایران قرار است با 42 ورزشکار در چهار رشته والیبال، تیراندازی، تیراندازی با کمان و تکواندو راهی این دوره از رقابت ها شوند.

نماد بازی‌های یونیورسیاد معرفی شد

مسئولان برگزاری سی امین یونیورسیاد دانشجویان جهان از برند این رقابتها به نام«پارتنپه»(Partenope )رونمایی کردند.

«پارتنپه»، نماد شهر ناپولی که با افسانه، تاریخ و اسطوره شناسی مطابق است، توسط نقاش «Melania Acanfora» طراحی شده است.

دهخدا: تیم هایی را اعزام می کنیم که مدال آور باشند

محمد دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: سعی کردیم تا با توجه به حساسیتی که وجود داشت تیم هایی را به مسابقات اعزام کنیم که مدال آور باشند. به همین خاطر تنها 4 تیم را به ایتالیا اعزام می کنیم.

وی افزود: قصد داشتیم تا تیم دوومیدانی را به مسابقات اعزام کنیم اما با توجه به نتایج اخیر دوومیدانی کاران کمیته فنی تصمیم گرفت تا همان 4 تیم را به مسابقات اعزام کنیم.

دهخدا ادامه داد: ضمن توسعه مشارکت میان موسسات و مراکز علمی در اعزام کاروان دانشجویی، مدیریت خوبی از حوزه منابع مالی داریم، بنابراین مشکلات مالی هرگز مانعی در اعزام دانشجویان ورزشکار به رویدادهای ورزشی بویژه یونیورسیاد ها نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006690

وب گردی

وب گردی