افزایش  15 درصدی بودجه دانشگاه‌ها نسبت به سال 97

معاون اداری و مالی وزارت علوم از افزایش 15 درصد بودجه دانشگاه ها نسبت به سال 97 خبر داد و گفت:کلیه بودجه دانشگاه ها نسبت به سال گذشته 13/07 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از قابلیت‌های بودجه جهت دهی، رفتار سازی و سیاسیگذاری است، به همین منظور ضرورت دارد فرایند تعیین و توزیع بودجه عمومی هم‌جهت با مقدار تحقق اهداف متناوب سازمان‌ها و موسسات عمومی باشد. از این رو سیاست مطلوب در بودجه‌ریزی دانشگاه‌های دولتی کشور، ملاحظه و اعمال شاخص‌های عملکردی دانشگاه‌ها در تعیین بودجه عمومی آن‌ها است.

لایحه بودجه سال ۹۸ در چهارم دی ماه سال گذشته از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در آن، بودجه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مشخص شده بود، بر اساس جزئیات لایحه بودجه سال 98 از میان دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده و در میان 13 دانشگاه برتر نیز دانشگاه خواجه نصیر طوسی کمترین بودجه را دریافت کرده است.

محمدتقی نظر پور معاون اداری و مالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از افزایش 15 درصدی بودجه دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته در سال 98 خبر داد و گفت: کلیه بودجه دانشگاه‌ها نسبت به سال گذشته 13/07 درصد رشد داشته است.

به گفته معاون اداری و مالی وزارت علوم مقرر شده است عدم پرداخت خزانه در تخصیص ارسالی آخر سال 97 سازمان برنامه و بودجه، از محل ذخیره ارزی 97 پرداخت شود.

وی تاکید کرد: باقی‌مانده تخصیص تا 100 درصد به صورت تنخواه از اعتبار سال 98 پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006703

وب گردی

وب گردی