تاثیر رویکرد آموزشی مدرسه سما واحد ارومیه در کشف استعداد یک نخبه ریاضی

مادر سامیار امام کوکبی نخبه دانش آموز پایه سوم مدرسه سما واحد ارومیه که در مسابقات المپیاد بین المللی ریاضیات مدارس آسیا مدال برنز را کسب کرده است، از چگونگی کشف استعداد فرزندش و موفقیت او می گوید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «سامیار امام کوکبی» دانش آموز پایه سوم دبستان پسرانه سما واحد ارومیه است که توانست مدال برنز sasmo2019 المپیاد بین‌المللی ریاضیات مدارس آسیا را کسب کند.

این مسابقات توسط کمیته المپیاد ریاضی سنگاپور (یکی از برترین کشورها در آموزش ریاضی) در پایه های دوم تا یازدهم برگزار می شود و امسال در ایران روز 23 فروردین ماه 1398 در سراسر کشور همزمان با 20 کشور آسیایی برگزار شد و کلیه پاسخ برگ ها به کشور سنگاپور ارسال و رتبه های و مدال ها پس از داوری در این کشورها مشخص شدند.

سامیار امام کوکبی دانش آموز مدرسه سما واحد ارومیه است؛ مدارس سما زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند. به گفته علیرضا منظری توکلی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، امروز 704 مدرسه سما در سراسر کشور فعالیت می کند که قرار است تا سال 1400 تعداد واحدهای سما به هزار عدد برسد.

به گفته والدین سامیار او از همان ابتدای خردسالی استعداد ویژه ای را در حوزه ریاضیات داشته است و امروز در سن 9 سالگی توانسته استعداد خود را در این المپیاد به خوبی بروز دهد.

مادر سامیار امام کوکبی در گفت و گو با ایسکانیوز معتقد است که اگر این مسابقات نمره منفی نداشت، سامیار توانایی کسب رتبه بهتری را داشت چرا که استعداد شگرفی را در حوزه ریاضیات دارد؛ اما سامیار به علت کم سن و سال بودن، متوجه وجود نمره منفی آزمون نشده بود.

از مادر این دانش آموز درباره تاثیر گذاری مدرسه در روند موفقیت او سوال کردیم؛ او معتقد است که کادر آموزشی مدرسه سما واحد ارومیه تاثیر بسزایی در کشف استعداد سامیار داشته است و زمینه را برای بروز استعدادهای او فراهم کرده اند. او می گوید از سال گذشته استعداد سامیار در ریاضیات را به اطلاع مسئولان مدرسه رسانده بوده است تا اگر المپیاد و مسابقاتی در این حوزه برگزار شد، سامیار را در اولویت قرار دهند.

مادر سامیار تاکید می کند که آقای فکری مدیر مدرسه سما واحد ارومیه همواره پیگیر فعالیت های سامیار بوده است و به محض اطلاع از برگزاری این المپیاد به آن ها اطلاع داده اند.

وی معتقد است برگزاری کلاس های تابستانی در کشف استعداد سامیار بی تاثیر نبوده است و باعث شده او بتواند توانایی خود را به خوبی نشان دهد.

او ضمن قدردانی از مسئولان مدرسه معتقد است که اگر آن ها برگزاری چنین مسابقاتی را اعلام نمی کردند، هیچ گاه از آن مطلع نمی شدند و شاید سامیار نمی توانست به موفقیتی که امروز به آن رسیده است دست پیدا کند.

مادر سامیار امام کوکبی رویکرد آموزشی معلمان مدرسه را در موفقیت او موثر می داند؛ او می گوید سال اولی که برای ثبت نام سامیار به مدرسه سما مراجعه کرده است اطرافیان به او می گفتند که بچه ها در مدرسه سما مورد فشار درسی زیادی قرار می گیرند؛ اما پس از آشنایی با رویکرد آموزشی معلمان این مدرسه متوجه شده است که به هیچ وجه فشار درسی به دانش آموزان وارد نمی شود بلکه دانش آموزانی که از لحاظ درسی از بقیه ضعیف‌تر هستند همواره در زنگ‌های تفریح مشکلات درسی آن ها از سوی معلمان بر طرف می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006710

وب گردی

وب گردی