روز قدس باور پیروزی را میان مردم فلسطین تقویت می‌کند

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: مردم غزه اگر متحد باشند، می‌توانند به پیروزی برسند و دشمن را از خاک خود بیرون کنند، این باور در میان آنان در حال تقویت شدن است.

روح الله سلگی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به نام‌گذاری آخرین جمعه سال به نام روز قدس توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) با این حرکت در واقع ایران را پرچم‌دار و میراث‌دار نهضت‌های آزادی نه تنها در جهان اسلام و تشیع بلکه در کل جهان قرار دادند.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ اضافه کرد: امام راحل با جهان‌بینی و نگاه خاص خود و جمله تاریخی «ما شرکت غم همه مظلومان عالم هستیم» از همان ابتدا انقلاب را حامی مردم مظلوم معرفی کردند.

وی با ذکر این نکته که برخی از کشورهای عربی سعی داشتند انقلاب اسلامی را یک انقلاب شیعی معرفی کنند، ابراز کرد: امام با نگاه و دوراندیشی خاص خودشان، انقلاب اسلامی را امیدی برای مستعفین جهان معرفی کردند؛ همچنین دانشگاه الازهر مصر به عنوان اولین کانون علمی در دنیای عرب به امام(ره) پیام تبریک فرستاد.

سلگی عنوان کرد: امروزه ما به عنوان میراث‌دار انقلاب اسلامی کشور و ملتی که بنیان‌گذار این جریان است، باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا روز قدس هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ با تاکید بر حفظ روحیه مبارزه و انتفاضه در میان فلسطینی‌ها، گفت: باتوجه به تحرکاتی که رژیم کودک‌کش اسرائیلی در روزهای اخیر داشتند، امسال باید راهپیمایی روز قدس از هر سال دیگر با شکوه‌تر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم غزه اگر متحد باشند، می‌توانند به پیروزی برسند و دشمن را از خاک خود بیرون کنند، این باور در میان آنان در حال تقویت شدن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006712

وب گردی

وب گردی