کسب رتبه نخست مسابقات جهانی نقاشی برای دومین سال پیاپی توسط دانش‌آموز سما نجف‌آباد

دانش‌آموز متوسطه دوره نخست سمای نجف‌آباد موفق شد مقام نخست را در مسابقات سازمان جهانی بهداشت (who) کسب کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحدنجف‌آباد، مسابقات نقاشی سازمان جهانی بهداشت (who) در سال ۲۰۱۹ و با شعار مراقبت بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت در سطح دانش‌آموزان و در رده‌های سنی ۸ تا ۱۸ سال در کشور مصر برگزار شد.

شرکت‌کنندگان از ۲۲ کشور منطقه مدیترانه شرقی در این مسابقات حضور داشتند که پس از بررسی آثار ارسال‌شده از سوی داوران بین‌المللی مسابقه، حائزان رتبه از هر گروه به تفکیک انتخاب و در نهایت فاطمه جوانمردی دانش‌آموز سمای نجف‌آباد موفق شد برای دومین سال پیاپی رتبه نخست را در گروه سنی ۱۲ و ۱۳ سال به دست آورد.

در این دوره از مسابقات بیش از ۹۰۰ اثر کودکان و نوجوانان ایرانی به دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در کشور مصر ارسال شد که دانش‌آموزان ایرانی با کسب رتبه‌های نخست تا پنجم در گروه‌های سنی ۱۸ ـ ۸ سال موفق شدند بالاترین جایگاه را در میان ۲۲ کشور منطقه مدیترانه شرقی به دست آوردند.

گفتنی است، سازمان جهانی بهداشت همه‌ساله موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می‌دهد و با هدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها، را انتخاب می‌کند و شعار سال ۲۰۱۹ این سازمان، مراقبت بهداشتی اولیه برای پوشش همگانی سلامت انتخاب شده است.

پوشش همگانی سلامت براساس اساسنامه سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۴۸ تعریف شده که سلامتی را حق اصلی بشر می‌داند و حصول اطمینان و تعهدی است تا همه به بالاترین سطح قابل دستیابی سلامت برسند. این روز فرصتی برای همه افراد در همه جامعه فراهم می‌کند تا در فعالیت‌هایی که باعث ارتقای سلامت می‌شود، مشارکت کنند.

یکی از دلایل تمرکز درباره پوشش همگانی سلامت، محرومیت دست‌کم نیمی از جمعیت جهان از دسترسی کامل به خدمات اولیه سلامت عنوان شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006717

وب گردی

وب گردی