فقر، تلاش‌های پیشگیرانه در خصوص مواد مخدر را بی‌اثر می کند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر گفت: فقر یکی از عوامل گرایش به مواد مخدر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، آمنه فیروز آبادی با تاکید براینکه مشکلات اقتصادی می تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد باشد افزود: بنا بر حدیث شریفی از حضرت علی(ع)، «از دری که فقر وارد شود از در دیگر ایمان بیرون می رود».

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به بررسی و تجزیه و تحلیل سایر علل مصرف مواد مخدر پرداخت و گفت: فقر و مشکلات اقتصادی موجب می شود تا تلاش های پیشگیرانه و آموزش‌های متولیان امر در خصوص اثرات منفی مواد مخدر بی اثر گردد.

این پژوهشگر و استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر خاطر نشان کرد: متاسفانه باید دیدگاه های مثبت نسبت به مصرف مواد مخدر در خانواده های تغییر یابد.

مدیر گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر افزود: مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های فردی، گامی مهم در توانمند سازی دانشجویان و کاهش آسیب های اجتماعی برداشته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری سمینار ها و کارگاه های آموزشی در خصوص مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1006727

وب گردی

وب گردی