آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی‌فر در پویش ملی بومی‌سازی قطعات صنعت خودرو که توسط گروه خودروسازی سایپا به راه افتاده است، با اعلام این خبر، اظهار داشت: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی با تمام ابزارها، تسهیلات و منابعی که در اختیار داریم دوشادوش بخش صنعت به ویژه‌ صنعت خودرو حرکت می‌کنیم و از هرگونه اتصال و پیوند بین شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ دانش بنیان با صنعت خودروسازی حمایت می‌کنیم.
ملکی‌فر با اشاره به سابقه تشکیل نهادی در کشور به منظور حمایت از شرکت‌های نوآور و فناور یادآور شد: در ایران صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۳۸۹ و به موجب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شد که در نوع خود حرکت رو به جلویی بود.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از زمان تاسیس صندوق در سال ۹۲ تا به امروز، توانسته‌ایم ابزارهای تامین مالی جدیدی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم. از جمله برنامه‌ها و محورهای اصلی فعالیت ما امروز حمایت از به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ از جمله خودروسازی است. اعتقاد ما بر این است که تحریم‌ها، تورم و رکود باعث شده زنجیره تامین شرکت‌ها و صنایع بزرگ ما از جمله خودروسازی آسیب ببیند. البته اگر این صنایع آسیب هم نمی‌دیدند احتیاج به تقویت داشتند و با فناوری باید جان تازه‌ای بر کالبد آنها دمیده می‌شد، بنابراین چاره‌ای نداریم که شرکت‌های دانش بنیان را به صنایع بزرگ متصل کنیم.
وی در ادامه به سه گروه اصلی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز با سه گروه «تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری» و «توانمندسازی» در خدمت شرکت‌های دانش بنیان هستیم. اگر امروز شرکت‌های بزرگی مثل سایپا دست همکاری به سمت شرکت‌های دانش بنیان دراز کنند بدانند که ما آن شرکت دانش بنیان را از همه جهات و با تمام ابزارهایی که در اختیار داریم حمایت خواهیم کرد.
ملکی‌فر ادامه داد: یک زمانی خریدار برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید محصول دانش بنیان از ما وام می‌خواهد که در این راستا ما به خریداران، خدمات لیزینگ با بهره ۹ درصد به صورت بازپرداخت دو ساله اعطا می‌کنیم. در عین حال نیز می‌توانیم کمبود نقدینگی شرکت‌های دانش بنیان را با اعطای این خدمات بهبود بخشیم.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان تاکید کرد: امروز تمام هم‌وغم ما در صندوق، نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در صنعت کشور به خصوص صنعت خودرو است که در این زمینه نیز برنامه‌های خاصی درنظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006747

وب گردی

وب گردی