جوانان مومن و انقلابی با مجاهدت و استقامت، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند

مسئول دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت: جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم با استقامت و مجاهدت تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام سیدامین‌الله دادگر مسئول دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به فرصت ماه مبارک رمضان، ظرفیت این ماه را فضایی معنوی همراه با صدق و خلوص و استغفار دانست که با روزه‌داری و اخلاص در این ماه، برکات آن مضاعف و شامل حال افراد می‌شود.

وی با اشاره به مجاهدت‌های الگویی اجتماعی امام علی (ع) گفت: روایت شده حضرت امیرالمؤمنین (ع) چاهی را حفر کردند و بلافاصله پس از به آب رسیدن به‌اندازه گردن شتر از چاه بیرون آمده و با همان لباس گل‌آلود بیرون چاه نشستند و روی کاغذی نوشتند که: این چاه را وقف فقرا و مردم نمودم»؛ ما هرچه بتوانیم به مردم و جامعه و تعلیم و تربیت‌معلم، خدمت کنیم و کارهای ماندگاری را برای خدا انجام دهیم، خدای متعال هم برکاتش را مضاعف خواهد کرد.

مسئول دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در ادامه در رابطه با عملیات روانی دشمنان اظهار داشت: عملیات روانی‌ که علیه انقلاب و نظام اسلامی و ملت ایران به راه انداخته‌اند بسیار گسترده است و این دشمنان قسم یادکرده‌اند که اعتماد و امید مردم را تبدیل به ناامیدی کنند و آجر به آجر اعتماد مردم به نظام اسلامی را تخریب کنند تا به سرنگونی نظام دست یابند. این‌ها دنبال این هستند که اسلام را از این ملت بگیرند و یا یک اسلام خنثی مانند برخی کشورهای اسلامی منطقه حاکم کنند. دشمنان نظام دوست ندارند اسلامی حاکم باشد که این کشور را به پیشرفت برساند و نظام اسلامی ما برای جهان تبدیل به الگو شود. آنچه مدنظر آن‌هاست این است که دنبال نابودی این نظام هستند و البته این ملت و جوانان مؤمن و انقلابی این مرز و بوم با استقامت و مجاهدت تمامی توطئه‌های آن‌ها را خنثی خواهند کرد.

دادگر با اشاره به اهمیت آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را جهت پیشرفت و تبدیل کردن نظام اسلامی به الگو برای کشورهای اسلامی و زمینه‌ساز و تحقق‌بخش تمدن نوین اسلامی بسیار مهم دانست و افزود: ما امیدواریم با تحقق این بیانیه که دیروز و امروز و فردای این انقلاب در آن به‌خوبی و واقع‌بینانه توسط شخصیتی حکیم و باتجربه و اسلام‌شناس و مجتهد که حقیقتاً به این نظام و انقلاب و راه شهدا و امام (ره) معتقد و وفادار است، تهیه‌شده به افق‌های پیش رو در کوتاه‌ترین زمان دست‌یابیم.

مسئول دفتر نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این که با همین افق و نگاهی که در گام دوم حاکم است باید بنا بگذاریم بر اینکه دانشگاه‌ها، تراز انقلاب و تراز تمدن نوین اسلامی باشند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه عمل خودشان را پیش‌بینی کرده و بر اساس آن عمل کنند و در چنین افقی استاد ما باید متناسب با این نگاه و در تراز انقلاب باشد؛ دانشجوی ما هم دانشجوی تراز انقلاب باشد و مدیر ما هم مدیر تراز انقلاب باشد و افق نگاهشان نیز همین باشد. در این صورت می‌توانیم ادعا کنیم که دانشگاه‌های ما قطعاً ما را به آن افق بلند نائل خواهند کرد.

وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی بسیار مهم و تحقق‌بخش سند تحول بنیادین دانست و ابراز امیدواری کرد: دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان هم از نظر اندیشه، انگیزه و هم از نظر نگاه و عمل، باید بتوانند با روحیه‌ای جهادی توفیقات بیش‌تری را فراهم آورند و این دانشگاه نیروهایی را تربیت کند که بتوانند جامعه را به آن افق‌های مطلوب نزدیک کرده و با ایجاد تحول در آموزش و پرورش محقق کننده سند تحول بنیادین باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006772

وب گردی

وب گردی