حسینی: حمایت و همراهی علنی سران مرتجع عرب از صهیونیست‌ها

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: آمریکا می‌خواهد از طریق همکاری سران عرب با صهیونیست‌ها، مسئله فلسطین را پایان‌یافته تلقی کند.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی، حمایت از قدس و مردم بی‌پناه فلسطین بوده است. جمهوری اسلامی ایران، حمایت از قدس را حمایت از مظلوم دانسته و هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است بلکه رژیم غاصب را نامشروع قلمداد کرده و همین مسئله باعث شده رزمندگان فلسطینی با الهام از انقلاب اسلامی، تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای اجرای پروژه «معامله قرن» ادامه داد: فلسطینی‌ها، انتفاضه را با سنگ آغاز کردند اما امروز می‌توانند جواب هجمه صهیونیست‌ها را با موشک بدهند. در مقابل ما افول صهیونیست‌ها را شاهد هستیم. آن‌چه اکنون تغییر کرده، حمایت و همراهی علنی سران مرتجع عرب از صهیونیست‌هاست. اعراب در پروژه «معامله قرن»، یک سوی ماجرا هستند و آمریکا می‌خواهد از طریق همکاری سران عرب با صهیونیست‌ها، مسئله فلسطین را پایان‌یافته تلقی کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود، حمایت‌های زیادی از بنیامین نتانیاهو انجام داده، از جمله انتقال پایتخت رژیم صهیونیستیی به بیت‌المقدس یا تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تقویت قدرت رژیم صهیونیستی.

حسینی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین و مسلمانان سراسر دنیا امسال بیش از سال‌های گذشته حمایت خود را اعلام کرده و در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند تا طرح «معامله قرن» مانند طرح‌های بسیاری که در گذشته مطرح شده، با شکست مواجه شود.

وی با تأکید بر حضور پررنگ دانشگاهیان در راهپیماییی روز قدس گفت: دانشگاهیان نقش مؤثری در تدوین آرمان‌های امام خمینی (ره) و حفظ روز قدس داشته‌اند. نقش قدرت‌های غربی در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و ادامه آن در 71 سال گذشته به این معنا نیست که جامعه دانشگاهی، رژیم غاصب را به رسمیت بشناسد و پذیرای آن باشد. دانشگاهیان با تحلیل مسائل به این نتیجه رسیده‌اند که دوران اقتدار رژیم صهیونیستی، تمام شده است. آنها زمانی شعار «از نیل تا فرات» می‌دادند ولی الان زمین‌گیر شده‌اند و مسلمانان و حتی دیگر مردم آزاد دنیا نیز این موضوع را می‌دانند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان در روز بیست‌وسوم ماه رمضان، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مسئله قدس صرفا یک بحث اسلامی نیست، بلکه یک موضوع انسانی است. البته قدس برای مسلمانان اولویت دارد ولی هر انسان آزادی‌خواهی در دنیا وقتی ظلم و کودک‌کشی صهیونیست‌ها و آوارگی فلسطینیان را می‌بیند، وظیفه خود می‌داند که از قدس حمایت کند. دانشگاهیان مخصوصا جوانان دانشجو باید مسئله جهانی قدس را هدفی مشترک میان خود قرار دهند تا ان‌شاءالله پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب از نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی تا 21 سال دیگر محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006775

وب گردی

وب گردی