گودرزی: دستیابی به آزادی و استقلال فلسطین راهی به جز مقاومت ندارد

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: تأمین آزادی و استقلال راهی به جز مقاومت ندارد، جبهه مقاومت که در حال حاضر در اوج قدرت است اجازه نمی‌دهد معامله‌ای درباره فلسطین انجام شود.

داوود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اهمیت روز قدس گفت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان به تدبیر حضرت امام(ره) روز قدس نامیده شد و در این چهل سال که از عمر انقلاب می‌گذرد در میان مردم ایران و کشورهای اسلامی راهپیمایی در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطینانجام می شود، و این روز با گذشت زمان اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجوییکشور اضافه کرد: حضرت امام با نگاه ژرف خودشان این اقدام هوشمندانه را به عنوان بهترین نقطه برای مقابله با اسرائیل انتخاب کردند یعنی این که شما کاری بکنید که مسلمانان تحت هیچ شرایطی فلسطین و آرمان قدس را فراموش نکنند و در بهترین ماه مسلمانان که ماه رمضان باشد و در آستانه بهترین عیدشان که عید فطر است به یاد فلسطین و آرمان قدس شریف باشند.

وی اقدام هوشمندانه امام(ره) در تعیین روز قدس را عامل وحدت بخش میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان پیرو حقیقت توصیف کرد و گفت: نگاه هوشندانه حضرت امام باعث وحدت و همراهی همه مسلمانان، غیر مسلمانان و آن‌هایی که نگاه عاقلانه‌ای به دنیا دارند و به دنبال رفع ظلم و سلطه هستند نیز شده است.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فلسطین و تلاش دشمن برای فراموش شدن آن در سال‌های اخیر با فتنه‌های گوناگون همانند داعش گفت: رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی فرمودند که فلسطین کلید رمز آلود حل مسائل جهان اسلام است و اتفاقی که در این چند ساله با داعش و مسائل دیگر در منطقه افتاد تلاش شد تا به تدریج فلسطین و آرمان آن به فراموشی سپرده شود و مسائل دیگری برای مسلمانان ایجاد و ذهن‌ها به جای دیگری منحرف شود که علی‌رغم این موضوعات، روز قدس همواره خلاف این استراتژی دشمن عمل می‌کند و فلسطین در صدر اخبار قرار می‌گیرد.

گودرزی در خصوص تلاش دشمن صهیونیستی برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی جهت دستیابی به اهداف استعماری و لزوم شناسایی و مقابله با ریشه دشمنی‌ها توسط مسلمانان گفت: اگر ریشه‌ای به مسائل جهان اسلام نگاه کنیم، اختلافاتی وجود دارد و به شیعه و سنی ظلم‌هایی می‌شود، اگر امت اسلامی بخواهد از این ظلم‌ها رهایی پیدا کند، باید ریشه این ظلم‌ها و دشمنی ها که استکبار و صهیونیست‌ها هستند شناسایی کند. صهیونیست‌ها در بهترین نقطه جهان اسلام به زور مستقر شده‌اند و با تفرقه میان مسلمانان می‌خواهند هم سرزمینشان را بگیرند، هم ارزش‌هایشان را نابود کنند.

وی با راهبردی دانستن راهپیمایی روز قدس و نقش آن در آینده گفت: روز قدس بر خلاف آنچه استکبار طراحی کرده عمل می‌کند. لذا این که در روز جمعه آخر ماه رمضان ملت ایران و سایر کشور‌های اسلامی با زبان روزه راهپیمایی می‌کنند؛ فقط یک گرامیداشت معمولی نیست، بلکه یک اقدام راهبردی و استراتژیک است و هر چه جلوتر می‌رود نقش خود را بیشتر نشان می‌دهد.

گودرزی به اتحاد میان گرو‌های فلسطینی و تحکیم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی اشاره و تاکید کرد: از یک طرف مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت به یک روشن‌بینی، دقت، هماهنگی و اتحاد در کلمه مقاومت رسیده‌اند. برخی قبلا دم از سازش می‌زدند و مردم فلسطین همه این ها را پشت سر گذاشتند و دیدند که تنها راه نجات شان مقاومت است. لذا مقاوم ایستاده‌اند و روز به روز هم مقاومت را گسترش می‌دهند برای مردم فلسطین ملموس شد که استقامت و تمرکز بر مقاومت هم برایشان وحدت ایجاد می‌کند و از آن نتیجه مثبت می‌بینند.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی به موضوع معامله قرن و علت بیان آن توسط آمریکایی‌ها در اثر شکست‌های اخیر رژیم صهیونیستی و قدرت مقاومت اشاره کرد و افزود: ناظر به همین موضوع اتحاد و مقاومت گروه‌های فلسطینی، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و لابی‌های صهیونیستی وقتی نظاره کردند اگر این روند دفاعی گروه‌های مقاومت ادامه پیدا کند و روزبه روز قدرتمندتر شود و موشک‌هایشان قو‌تر بشود و بخواهند به جنگ اسرائیل بروند، پایان مسئله اسرائیل نزدیک است و ترامپ که فردی کاسب است به عنوان تیر آخر معامله قرن را مطرح کرد که بتواند کشورهای منطقه را با یک سری از امتیاز دادن‌ها درگیر کند مثل گرفتن یا معاوضه زمین با مصر و... در واقع این مسئله یک معامله و کاسب کاری است که ترامپ ایجاد کرده تا به تصور خود موضوع راحل و فصل کند.

وی همراهی و همکاری سران برخی کشورهای منطقه با آمریکا به علت وادادگی و ترس را پیش بینی کرد و گفت: ممکن است برخی سردمداران کشورهای منطقه به خاطر همراهی‌شان با ترامپ و ترس از آمریکایی‌ها به علت وادادگی‌ها و عدم استقلالی که دارند، در یک نشستی هم شرکت و همراهی کنند ولی توده‌های مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند و جبهه مقاومت که در حال حاضر در اوج قدرت است اجازه نمی‌دهد.

گودرزی به افزایش قدرت مقاومت در منطقه پس از شکست داعش پرداخت و گفت: سال‌های قبل که فلسطینی‌ها فقط سنگ داشتند و مقاومت‌شان در پرتاب سنگ خلاصه شده بود اما در حال حاضر دیگر مقاومت در منطقه ضعیف نیست و در اوج قدرت است و به خاطر این است که محور مقاومت داعش را شکست و سوریه و عراق را از تجزیه نجات داده است.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی به افزایش توان و قدرت حزب الله و حماس نیز اشاره و بیان کرد: امروز مقاومت در لبنان در عرصه سیاسی و نظامی نتیجه مثبت گرفته است حزب الله لبنان قدرتمند است. حماس حامی قدرت در غزه است. الان دیگر زمان معامله با ترامپ نیست و کسی پای معامله ترامپ نخواهد آمد البته همان طور که گفته شد ممکن است چند نشست برگزار شود و تعدادی از سران کشور های اسلامی هم در آنها شرکت کنند اما اصل توده های مردم هستند که متوجه شده اند که مسیر را به درستی انتخاب کرده اند و ملت ایران هم برای خودش و هم برای سایر ملل دنیا آزای و استقلال می خواهد. تامین آزادی و استقلال راهی به جز مقاومت ندارد. این را هم ما خود تجربه کرده‌ایم و هم برای سایر ملل می خواهیم.

وی در خصوص اهمیت نقش دانشجویان در مسائل مختلف و پرچمداری آنان برای رسیدن به افق‌های ملت ایران و سایر ملت‌ها گفت: دانشجویان همیشه چه در جامعه ما و چه در جوامع دیگر پرچمدار هستند و واقعیت‌ها را می‌بینند و حرکت ملت‌هایشان را پرچمداری می‌کنند. ملت ایران افق بلندی برای خود دارد و می‌خواهد جامعه نمونه اسلامی بسازد که نیاز به استقلال، آزادی، پیشرفت، مقابله با ظلم و فساد و.. دارد. پرچمداری این حرکت با دانشجویان است. دانشجو می‌تواند با روشنگری و فهم خود از واقعیت‌های صحنه، این پرچمداری را انجام دهد.

گودرزی نقش دانشجو در جامعه را هدایتگر و موتور محرک دانست و بیان کرد: دانشجو حرکت می‌کند و دیگران را به دنبال خود می‌کشاند و نقش هدایتگری در جامعه دارد.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در تببین و روشنگری مسئله قدس و جلوگیری از فراموش شدن آن اشاره کرد: در موضوع قدس که دشمن م‌خواهد آن را به فراموشی بسپارد، جوان دانشجو می‌تواند مقابل این استراتژی دشمن قیام کند و با روشنگر‌ها و اقداماتی نظیر؛ نشریه، روشنگری، سخنرانی‌ها، همایش‌ها و... نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006800

وب گردی

وب گردی