سیرتا پیاز مسابقات یونیورسیاد 2019/ از معرفی پرافتخارترین‌ها تا کمترین اعزامی‌ها به ایتالیا

ایتالیا به عنوان میزبان سی امین دوره یونیورسیاد با 437 نماینده شامل ورزشکاران، مربیان و مقامات همراه در این دوره حاضر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی‌امین دوره از رقابت های یونیورسیاد از 12 تا 23 تیر ماه سال جاری در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد و تیم های حاضر در این مسابقات بیشترین نفرات را به ناپل اعزام خواهند کرد.

از قاره اروپا کشور میزبان مسابقات با 437 نماینده بزرگ‌ترین هیئت همراه را تشکیل داده و پس از آن کشور های آمریکا و روسیه بیشترین هیات همراه را به ایتالیا اعزام خواهند کرد. آمریکا در این مسابقات 371 و روسیه 357 نفرا را در لیست خود قرار داده است.

فرانسه با اعزام 258 نفر در جایگاه چهارم، اوکراین با 233 نفر در جایگاه پنجم و آلمان با 198 نفر در جایگاه ششم قرار دارد.

از قاره آسیا ژاپن با اعزام 352 نفر در جایگاه اول، چین و کره با 254 نفر در جایگاه دوم قرار دارند. این در حالی است که تایپه که میزبانی دوره پیشین یونیورسیاد را در تابستان 2017 بر عهده داشت، قرار است با 234 نماینده به ایتالیا سفر کند.

ژاپن در سال 1995 آخرین باری بود که میزبانی یونیورسیاد تابستانی را برعهده داشت و 25 سال از میزبانی این کشور در مسابقات جهانی دانشجویان می گذرد.

هند در بخش جنوبی آسیا با 135 نفر بیشترین و سریلانکا و اندونزی به ترتیب با 72 و 64 نماینده کمترین نماینده‌ها را اعزام خواهند کرد. کشور هند برنامه‌ریزی کرده تا در بخش تکواندو مدال‌آوری کند و در بیشتر وزن‌های این رشته بازیکن دارد.

در بخش خاورمیانه ترکیه با 110 نفر، عربستان با 97 ورزشکار و ایران با 85 نفر به مسابقات جهانی یونیورسیاد اعزام خواهند شد. تیم ایران متشکل از 42 ورزشکار و 43 نفر هیات همراه از جمله مربی و سرپرست است.

از آمریکای جنوبی، مکزیک با 248 نماینده بزرگ‌ترین کاروان به این دوره از رقابت‌ها خواهد بود و آرژانتین و برزیل به ترتیب با 238 و 152 نماینده در رتبه‌های دوم و سوم بزرگ‌ترین کاروان‌های اعزامی جای دارند.

نقطه قوت مکزیکی ها تیم فوتبال بوده و از طرفی دیگر آرژانتین و برزیل هم تیم های قدری برای شرکت در مسابقات تیمی تشکیل داده اند.

از منطقه اقیانوسیه، استرالیا یکی از بزرگ‌ترین کاروان‌ها را متشکل از 250 نماینده راهی ایتالیا می‌کند و نیوزیلند هم با 65 نماینده در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

کانادا نیز در میان کشورهایی قرار دارد که با کاروانی بزرگ پا به ناپل خواهد گذاشت؛ کانادایی ها 272 نفر اعزام می کنند و آفریقای جنوبی با کاروان 160 نفری طلایه دار کشورهای قاره آفریقاست.

از طرفی دیگر 20 کشور وجود دارند که هر کدام با سه کاروان راهی مسابقات می شوند که از جمله آنها می‌توان به بنگلادش، سائو تومه و پرینسیپه و مجمع الجزایر آفریقا اشاره کرد.

بیشتر کاروان ها 6 تیر یعنی همزمان با روز افتتاحیه رسمی بازی ها یا چند روز پیش از آن، وارد نپال خواهند شد.

رقابت نزدیک خانم‌ها با آقایان برای حضور در مسابقات یونیورسیاد

تا کنون 7825 ورزشکار برای شرکت در سی امین یونیورسیاد تابستانی ثبت نام کرده اند و پیش بینی می‌شود این تعداد به 9 هزار نفر هم برسد. مسابقات از 3 تا 14 جولای برگزار خواهد شد.

از تعداد ثبت نامی ها می توان به حضور 3833 شرکت کننده مرد و 3452 شرکت کننده زن اشاره کرد.

ایتالیا که برای آخرین بار در سال 1997 و به میزبانی سیسیل دانشجویان جهان را میزبانی کرد پس از 22 سال بار دیگر آماده میزبانی از این رقابت هاست.

علاوه بر این، یونیورسیاد تابستانی ایتالیا شصتمین سال برگزاری این رقابت ها‌ست و نخستین دوره آن در سال 1959 به میزبانی تورین برگزار شد.

قانون سنی در یونیورسیاد

سن دانشجویان اعزامی به این دوره از یونیورسیاد بین 18 تا 25 سال است؛ اما در گذشته حداکثر سن ورزشکاران برای مسابقات ۲۸ سال بود. با توجه به این موضوع کشور های حاضر در این مسابقات باید مدارک را پیش از اعزام به مسابقات برای هیئت داوران ارسال کند تا پرونده تک تک دانشجویان بررسی شود.

البته در شرایطی خاص برخی از دانشجویان تا سن 28 سال هم مشکلی برای حضور در این مسابقات نخواهند داشت.

مدال‌آور‌ترین تیم های تاریخ یونیورسیاد

از زمان برگزاری اولین دوره این بازی‌ها در سال 1959 در تورین ایتالیا تاکنون 13 هزار و 217 مدال اهدا شده است. ایالات متحده در حال حاضر موفق‌ترین کشور تاریخ بازی‌های دانشگاهی است که 1302 مدال طلا کسب کرده است.

روسیه و ژاپن با 1140 و 1047 (مدال طلا، نقره و برنز) در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. این آمار مربوط به مجموعه مدال‌هایی است که در یونیورسیادهای تابستانی و زمستانی کسب شده است.

روسیه در صدر جدول شرکت کنندگان ادوار مختلف

از نظر تعداد ورزشکار شرکت‌کننده در ادوار مختلف نیز روسیه با 1602 نفر در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن ایالات متحده با 1442 ورزشکار در رده دوم ایستاده است.

روسیه تاکنون در رشته‌های شنا، ژیمناستیک، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری و تنیس روی میز بیشترین مدال را کسب کرده است و دانشجویان سرشناسی در این رشته ها پرورش داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006804

وب گردی

وب گردی