مرادی: ملت ایران به همراه جریان‌های آزادی‌خواه حامی فلسطین هستند

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در چند دهه اخیر شاهد هستیم به جز مسلمانان، جریان های آزادی‌خواه در جهان نیز حامی مظلومیت مردم فلسطین هستند.

سید یوسف مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال با سال‌های گذشته متفاوت و از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، گفت: آمریکا، اسرائیل و هم‌دستانشان قصد دارند امسال "معامله قرن" را اجرایی کنند که تماما به ضرر مردم غزه و فلسطین و به نفع اسرائیل است.
معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا امسال مسئله فلسطین را به نفع خود حل و فصل کند و اسرائیل را قدرتمند سازد.
وی یکی از دلایلی که آمریکا برجام را بهانه قرار داده تا ایران را تحت فشار قرار دهد اینگونه بیان کرد: آمریکا با تحت فشار قرار دادن ایران از لحاظ اقتصادی به دنبال این است که ایران را سرگرم مسائل داخلی کند تا فرصت نکند به مسئله فلسطین و یمن به نحوی که به نفع مردم مظلوم است، رسیدگی کند.
مرادی ادامه داد: مساله حمایت از مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین یک موضوع انسانی و فارغ از مسلمان و غیرمسلمان و خارج از مبحث دینی و مذهبی که روزی قدس قبله اول مسلمانان بوده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: در سراسر دنیا افرادی آزادی‌خواه از فلسطین و مردم بی‌دفاع غزه حمایت می‌کنند که پایه‌های اعتقادی مسیحیت هم ندارند و در چند دهه اخیر به ویژه این جریان‌ها حامی مردم فلسطین بودند.
وی با تأکید بر اینکه اگر کسی تحلیل درست از روز قدس نداشته باشد یک مرجع اجتماعی هم نیست، گفت: اگر روزی بر فرض محال ایران مسئله فلسطین را فراموش کند مردم آزادی‌خواه در جهان همچنان حامی مظلومیت مردم فلسطین خواهند ماند.
مرادی خاطرنشان کرد: مردم با حضور گرم خود در روز قدس می‌توانند آمریکا را از تحریم‌ها ناامید کنند.
دبیر سیاسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: آمریکا در طولانی مدت نمی‌تواند تحریم‌های خود را ادامه دهد چرا که خارج از چهارچوب‌های سازمان ملل و محکوم به شکست است اما با فشار بر ایران به دنبال این است که در کوتاه‌مدت مسئله فلسطین و یمن را در قالب معامله قرن به نفع خود حل و فصل کند.
انتهای پیام/
کد خبر: 1006806

وب گردی

وب گردی