پیوستن پرویز پرستویی به پویش کنترل فشار خون

پرویز پرستویی با انتشار پستی در اینستاگرام خود به پویش ملی کنترل فشار خون بالا که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود پیوست.

به گزارش ایسکانیوز، این بازیگر سینما و تلویزیون روز جمعه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: فشار خون را باید جدی بگیریم. فشار خون ریشه بیماری‌های زیادی است و زمینه ساز بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

پرستویی افزود: وزارت بهداشت طرح کنترل ملی فشار خون را در دست اجرا دارد و برای سلامت خود و خانواده‌تان یا خودتان دست به کار شوید و فشار خون خودتان را بگیرید یا به مراکز درمانی مراجعه کنید. فراموش نکنیم فشار خون قاتل خاموشی برای سلامتی ماست.

پویش ملی کنترل فشار خون بالا از روز ۲۷ اردیبهشت ۹۸ توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده و در مرحله اول نسبت به حساس سازی و اطلاع رسانی برای کنترل فشار خون اقدام کرده و در مرحله دوم قرار است فشار خون حداقل ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه سنجیده شود. مرحله دوم این پویش ملی از عید سعید فطر در سراسر ایران آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، حدود ۶ تا ۷ میلیون بیمار شناسایی نشده مبتلا به فشار خون داریم که پویش ملی کنترل فشار خون بالا کمک می‌کند حداقل ۲ میلیون نفر از افراد بالای ۳۰ سال از وجود یا فقدان فشار خون خود مطلع شوند و اگر مبتلا هستند فشار خون خود را کنترل کنند.

مرگ زودرس ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی معلول بیماری فشار خون بوده و بالغ بر نیمی از کل موارد مرگ در کشور مربوط به این بیماری است. در سال ۱۳۹۵ به طور متوسط ۲۲ درصد زنان و ۲۱ درصد مردان ایرانی مبتلا به فشار خون بالا بوده‌اند. همچنین گروه سنی ۵۵ تا ۶۹ سال نیز بیش از ۵۰ درصد دچار عارضه فشار خون بالا بودند که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، حدود ۶۰ درصد مبتلایان به فشار خون بالا از این مساله آگاهی ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006892

وب گردی

وب گردی