آزادی همه زندانیان جرایم غیر عمد رودانی درجشن گلریزان /کمک ۲میلیاردی خیرین رودان

رئیس دادگستری شهرستان رودان گفت: نیکوکاران رودانی با جمع آوری 2 میلیارد ریال تمام زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان را آزاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سومین جشن گلریزان شهرستان رودان با هدف جمع آوری کمک های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد باحضور خیرین و مسئولان برگزار شد.

موسی اخلاقی فر رئیس دادگستری شهرستان رودان در جریان برگزاری این جشن گلریزان گفت: نیکوکاران رودانی با جمع آوری دو میلیارد ریال تمام زندانیان جرایم غیر عمد در این شهرستان را آزاد کردند.

وی یادآور شد : این مبلغ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ برابر افزایش یافته است.

موسی اخلاقی فر افزود: شهرستان رودان ۱۵ نفر زندانی جرایم غیر عمد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان رودان با اشاره به افزایش میزان کمک های خیرین شهرستان نسبت به سال گذشته اظهار کرد:جشن گلریزان هرسال در ماه مبارک رمضان با هدف رهایی و آزاد سازی مرتکبین جرایم غیر عمد و محکومین مالی در شهرستان رودان برگزار می‌گردد وامسال نیز این جشن نیز متفاوت تر از گذشته برگزار و با جمع آوری مبلغ دو میلیارد ریال، افزایش 10 برابری مبلغ اعطایی را نسبت به سال قبل شاهد بودیم .

رئیس دادگستری رودان با تشکر از کمک های خیرین و تلاش مسئولان در جشن گلریزان افزود: با میزان کمک های خیرین،ستاد دیه استان و مبلغی که محکوم له ها و شکات نیز گذشت می کنند، موجبات آزادی کلیه محکومین مالی و مرتکبین جرایم غیر عمد که تعداد آنها تاکنون ۱۵نفر می باشد،فراهم شده و این زندانیان به آغوش گرم خانواده های خود باز می گردند.

در ادامه این مراسم، امیرحسین فیوضی دادستان رودان نیز ضمن تشکر از خیرین نیک اندیش و تمام اشخاصی که در برگزاری هر چه بهتر این مراسم شرکت داشته اندگفت: در دین مبین اسلام مجازات حبس بسیار کم مورد حکم قرار گرفته و از طرفی زندان جایگاه مناسبی برای مجرمین جرایم غیر عمد و محکومیت های مالی نیست.

فیوضی گفت: برداشتن قدم های خیر در این مسیر، باعث کاهش جمعیت کیفری شده و هم موجب کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور این گونه افراد در زندان و همچنین مانع از آسیب پذیری خانواده هایشان می شود

کد خبر: 1006894

وب گردی

وب گردی