حاشیه‌نگاری راهپیمایی روز جهانی قدس/ از واکس صلواتی تا عکس‌های سلفی

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز در میان حضور چشم‌گیر مردم و دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، صبح امروز در میان حضور چشم‌گیر مردم و دانشگاهیان برگزار شد.

مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل؛ نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا؛ فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است انزجار خود را از جبهه استکبار اعلام کردند.

واکس صلواتی

در حاشیه این مراسم، تعدادی از بسیجیان پر شور و انرژی ضمن بیان شعار الله اکبر و ماشاءالله، حزب الله، به واکس زدن کفش‌های حاضران در راهپیمایی، روی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول بودند. شور و شوق و اخلاص این دانشجویان، حال مردم را هم خوش تر می‌کرد و به حاضران انرژی مضاعف می‌بخشید.

آب‌پاشی برای خنک کردن هوا

هوا گرم بود و مردم روزه‌دار بودند؛ در این حال برخی از افراد برای قابل تحمل‌تر شدن گرمای هوا برای مردم روزه‌دار، به آب پاشی معابر مشغول بودند.

خبرنگاران کار ما را کساد کرده‌اند

تعدادی از دانشجویان جهادی دانشگاه تهران، مشغول جمع آوری کمک برای سیل زدگان و اردوهای جهادی بودند. از آن ها خواستیم که در خصوص برنامه هایشان توضیح دهند. خندیدند و گفتند: از صبح خبرنگاران دائما به سراغ ما می‌آیند و از ما مصاحبه می‌خواهند و نمی‌گذارند که کارهایمان را انجام دهیم. با دل نگرانی ادامه دادند و گفتند: هنوز نتوانسته‌ایم خرج اردوی جهادی‌مان را جمع آوری کنیم.

مرگ بر اسرائیل و کمک به ایتام در کنار یکدیگر

در یک سوی خیابان انقلاب، پیرمردی مسن میکروفونی را به دست گرفته بود و از مردم می‌خواست که به ایتام و زنان سرپرست خانوار کمک کنند. البته هر از گاهی در میان دعوت به کمک رسانی، چند شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را هم سر می‌داد و مردم را نیز به شعار دادن دعوت می‌کرد.

ایستگاه سلامت دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران، فشار خون و قند خون حاضران در راهپیمایی را می سنجیدند. دانشجویان می گفتند: در این غرفه پس از بررسی فشار و قند خون افراد، وضعیت سلامت آن ها را برایشان توضیح می‌دهیم و در صورتی که سلامت فردی در معرض خطر باشد، او را به بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی دعوت می‌کنیم تا در آنجا به صورت رایگان مورد مداوا قرار گیرند.

بازار داغ عکس‌های سلفی

هرجای محل راهپیمایی را که نگاه می‌کردید، افراد خوشحال و با لبخندهای زیبا دیده می‌شدند که مشغول گرفتن عکس سلفی هستند. برخی از افراد این عکس ها را برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می‌گرفتند و برخی دیگر صرفا به منظور ثبت خاطرات این کار را انجام می‌دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006904

وب گردی

وب گردی