همکاری با شرکت های هوش مصنوعی برای راه اندازی ۵G در کشور

مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای همکاری با شرکت های فعال در حوزه هوش مصنوعی با هدف عملیاتی کردن شبکه ارتباطی نسل پنجم (۵G ) در کشور، فراخوان داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فراخوان مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای شرکت‌ها و گروه‌های فعال در حوزه شبکه‌های نرم افزار محور و مجازی سازی توابع شبکه و کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه ارتباطات بی سیم و سیار، منتشر شد.

این فراخوان با توجه به اهمیت و نقش کلیدی فناوری‌های نوین مرتبط با شبکه‌های نرم افزار محور و مجازی سازی توابع شبکه (SDN/NFV) و همچنین توسعه فناوری و کاربردهای هوش مصنوعی در جنبه‌های مختلف اپراتوری و نگهداری شبکه‌های ارتباطی نسل آینده (۵G و فراتر از آن) از سوی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) اعلام شده است.

با توجه به اهمیت و زیرساختی بودن این موضوع در آماده سازی و حرکت به سوی نسل جدید شبکه‌های ارتباطی سیار ۵G، این مرکز تحقیقاتی در نظر دارد به منظور ایجاد زمینه‌ای برای همکاری و هم افزایی توان تخصصی داخلی، نسبت به شناسایی دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و گروه‌های تخصصی فعال و دارای سابقه کاری در این حوزه، اقدام کند.

مهلت شرکت در این فراخوان ۲۵ خردادماه جاری و از طریق مراجعه به سایت اینترنتی مرکز تحقیقات مخابرات ایران ممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1006960

وب گردی

وب گردی